قرآن و تقوا از زیرساخت‌های مهم کرامت انسانی است
کد خبر: 3773267
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

قرآن و تقوا از زیرساخت‌های مهم کرامت انسانی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه راه رسیدن به کرامت انسانی و کامل شدن آن برداشتن قدم‌های بلند در مسیر حقیقت وجودی انسان‌هاست، گفت: از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های کرامت که خداوند در وجود بشریت قرار داده می‌توان به تقوا اشاره کرد.

قرآن و تقوا از زیرساخت‌های مهم کرامت انسانی است

به گزارش ایکنا از قزوین، در ایام گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز، آیین محفل انس با قرآن و تجلیل از قاریان، حافظان، برگزیدگان درس‌هایی از قرآن و برنامه محفل انس با قرآن به همت اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش استان پیش از ظهر امروز، ۲۶ آذرماه در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در قزوین برگزار شد.
در این مراسم که احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، حجت‌الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، قاریان نوجوان استان به تلاوت آیات قرآن کریم پرداخته و فضایی نورانی را به برکت آیات قران ایجاد کردند.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم ضمن درک مضامین قرآن کریم آن را در اعماق وجودی خود نهادینه‌سازیم اظهار کرد: هرکدام از ما به وسعت تلاش، کوشش، شایستگی و لیاقت خود می‌توانیم آیات الهی را فراگرفته و در زندگی خویش به کار ببریم.
وی افزود: هر چه معارف نورانی قرآن کریم را در زندگی خود عملیاتی کنیم درهای معرفت به روی ما گشوده خواهد شد و ما را به سمت سعادت هدایت خواهد کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن کریم علم و معرفت الهی است که عمل کردن به آن موجب فهم و درک آنچه نمی‌دانیم خواهد شد و حقایق الهی برای افراد به برکت قرآن گشوده و روزی آن‌ها خواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: شرط ورود به وادی قرآن این است که وجود خود را از ظلم، بدخواهی، شرک، ریا، گناه و حرام پاک‌کرده تا انوار الهی قرآن بتواند در وجود ما تأثیرات مثبت و متعالی خود را داشته باشد.
آیت‌الله عابدینی بابیان اینکه راه رسیدن به کرامت انسانی و کامل شدن آن برداشتن قدم‌های بلند در مسیر حقیقت وجودی انسان‌هاست، گفت: ازجمله مهم‌ترین زیرساخت‌های کرامت که خداوند در وجود بشریت قرار داده می‌توان به تقوا اشاره کرد.
امام‌جمعه قزوین یادآور شد: تقوا در شالوده وجود انسان قرار داده‌شده و می‌توان با توجه به آن به کرامت‌های الهی دست‌یافت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان قرآن کریم را دیگر زیرساخت مهم کرامت الهی دانست و تصریح کرد: با تکیه‌بر آیات قرآن کریم می‌توان ارزش‌افزوده‌ای والا را برای خود ایجاد کرد.
به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم با حضور استاد ابوالقاسمی، آیت‌الله عابدینی، حجت‌الاسلام مجیدی و دیگر مسئولان استان از تعدادی از قاریان، حافظان، برگزیدگان درس‌هایی از قرآن دانش‌آموز استان قزوین تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha