گردهمایی مراکز فعال در آموزش زبان فارسی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3775544
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
به میزبانی المصطفی(ص)؛

گردهمایی مراکز فعال در آموزش زبان فارسی در قم برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ پنجمین گردهمایی مراکز فعال در آموزش زبان فارسی پنجم دی‌ماه به میزبانی جامعةالمصطفی(ص) در قم برگزار می‌شود.

گردهمایی مراکز فعال در آموزش زبان فارسی در قم برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، به منظور هم‌افزایی و انسجام در آموزش زبان فارسی در خارج کشور و تولید محتوای مناسب، بنیاد سعدی تاکنون چهار گردهمایی مراکز فعال در آموزش زبان فارسی را در چهار سال متوالی برگزار کرده است که سومین گردهمایی به میزبانی بنیاد ایران‌شناسی انجام شد و پنجمین دوره به میزبانی جامعةالمصطفی(ص) برگزار خواهد شد.
در این گردهمایی یک‌روزه بیش از 30 نهاد و مؤسسه فعال داخل و خارجی شامل جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بنیاد ایران‌شناسی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه پیام نور، دانشگاه شیراز، دانشگاه اهواز، دانشگاه مازندران، دانشگاه مشهد، دانشگاه همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رؤسا و نمایندگانی از مؤسسات خارج کشور همچون روسیه، انگلیس، ترکیه و عراق حضور خواهند داشت.
سخنرانان اصلی در این همایش یک‌روزه غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) خواهند بود.
در این گردهمایی چهار نشست تخصصی با موضوعات «تولید محتوا و استانداردسازی آزمون‌های زبان فارسی»، «آموزش مجازی زبان فارسی در جهان»، «روش‌ها و شگردهای جدید آموزش زبان و ادبیات فارسی» و «راهکارهای جذب فارسی‌آموزان و جلوگیری از تعطیلی کرسی‌های آموزش زبان فارسی و ادبیات فارسی در جهان» برگزار می‌شود
همچنین معرفی و رونمایی از مهم‌ترین آثار بنیاد سعدی، جامعه‌المصطفی و دیگر مراکز آزفا (آموزش زبان فارسی) در داخل و خارج کشور و جمع‌بندی گردهمایی و تعیین سیاست‌های کلی برای سال آینده، بخش‌های نهایی خواهد بود.
یادآور می‌شود، این گردهمایی 5 دی‌ماه سال جاری در قم، باجک، مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، سالن شهید عارف‌الحسینی رأس ساعت 8 صبح برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha