همایش سراسری امنای مساجد برای نخستین بار برگزار می‌شود
کد خبر: 3775730
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
معاون آموزش مرکز امور مساجد:

همایش سراسری امنای مساجد برای نخستین بار برگزار می‌شود

گروه جامعه ــ حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه طرح آموزشی «امین» ویژه هیئات امنای مساجد استان تهران تا بهمن‌ماه پایان می‌پذیرد، گفت: همایش سراسری امنای مساجد برای نخستین‌ بار به منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های فعالان مسجد و تجلیل از آن‌ها، اواخر سال جاری برگزار می‌شود.

همایش سراسری امنای مساجد برای نخستین بار برگزار می‌شودحجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نوری، معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌وگو با ایکنا درباره طرح آموزشی «امین» اظهار کرد: این طرح تخصصی، در راستای مأموریت‌های آموزشی مرکز رسیدگی به امور مساجد از چهار هفته گذشته برای ارتقای دانش مدیریتی هیئات امنای مساجد استان تهران آغاز به کار کرد.

وی افزود: برای این دوره، که در محل دانشگاه قرآن و حدیث شهر ری برگزار می‌شود، سه رده از مسئولیت‌های اصلی مسجد شامل مسئول امور مالی و حسابداری، مسئول امور فرهنگی و اجتماعی و مسئول امور فنی و عمرانی مشارکت می‌کنند و برای آن‌ها گواهی ویژه این دوره صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری یادآور شد: این طرح که تاکنون با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه شده است، بهمن‌ماه پایان می‌پذیرد و پیش‌بینی می‌شود مجموعاً بالغ بر 3 هزار نفر از اعضای هیئات امنای مساجد استان تهران در این طرح شرکت کنند.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: امسال علاوه بر برگزاری همایش سالانه ائمه جماعات و چهارمین همایش سراسری خادمان، نخستین همایش سراسری امنای مساجد به منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های فعالان مساجد و تجلیل از آن‌ها برگزار می‌شود.

محیط‌ آرایی مسجد تحول می‌یابد

حجت‌الاسلام نوری در پاسخ به این سؤال که طرح آموزشی برای خادمان مساجد از چه زمانی آغاز می‌شود، اظهار کرد: طرح‌های آموزشی برای خادمان از مدتی قبل در نواحی امور مساجد آغاز شد و جدیدترین آموزش‌های لازم برای ارائه خدمت به نمازگزاران خانه خدا ارائه شد. در حال حاضر، خادمان مساجد در حال آموزش دوره محیط‌ آرایی، نظم و چیدمان مسجد هستند تا به توفیق الهی مساجدی آراسته‌تر از نظر محیط فیزیکی داشته باشیم.

معاون جذب و آموزش مسجد درباره لباس متحدالشکل خادمان مسجد نیز گفت: تاکنون 2 هزار نفز از خادمان مساجد این لباس را، که متبرک به آستان مقدس امام رضا(ع) و به سیاق خادمان مضجع ایشان طراحی شده است، دریافت کرده‌اند. بنا بر برنامه‌ریزی‌ تا پایان سال همه خادمان این لباس را دریافت می‌کنند و به مرور ملزم می‌شوند در اوقات اقامه نماز و برنامه‌های رسمی مسجد این لباس را به تن کنند.

انتهای پیام

captcha