حفظ قرآن، محلی برای کسب درآمد نیست
کد خبر: 3776427
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

حفظ قرآن، محلی برای کسب درآمد نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی - دندانپزشک و حافظ کل قرآن تأکید کرد: حفظ قرآن، شغل و محلی برای کسب درآمد نیست و این افراد هم باید فعالیت علمی و شغلی داشته باشند.

حفظ قرآن، شغل نیستفاطمه عابدینی، دندانپزشک و حافظ قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: نیاز است که افراد قرآنی و مذهبی در رشته‌های مختلف مورد نیاز جامعه به‌خصوص در عرصه بانوان(مشاغل مختص بانوان) ورود پیدا کنند؛ زیرا حفظ قرآن شغل و محلی برای کسب درآمد نیست وآنان هم باید فعالیت علمی داشته باشند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا حفظ قرآن باعث نمی‌شود از فعالیت‌های علمی عقب بمانید؟ گفت: از زمانی که وارد رشته دندانپزشکی شدم پاسخ بسیاری شبهات را داده‌ام زیرا موفقیت همزمان من در دندانپزشکی و حفظ قرآن در عمل به این سؤال پاسخ داده است.
عابدینی با بیان اینکه هدف فرد اگر تبلیغ قرآن و جای دادن آن در قلب مردم باشد اقدام مقدسی است، گفت: در این چند سال، برخی با تعجب به من گفتند چطور یک حافظ قرآن به دندانپزشکی وارد شده است؟ و برخی از دوستانم در وادی قرآن وارد شدند و سال گذشته پنج نفر از ورودی‌های دندانپزشکی، حفظ قرآن را آغاز کردند و من هم برای پنج نفر از ورودی‌های جدید دوره حفظ قرآن را در دانشگاه شروع کردم بنابراین اگر هدف، تبلیغ قرآن باشد در هر کسوتی می‌توانیم انجام دهیم.
این حافظ قرآن با بیان اینکه دانشجویان را هم می‌توان به قرآن جذب کرد، ادامه داد: اگر نواهای خوب قرآنی در دانشگاه‌ها و مدارس پخش شود حتی در جذب افراد غیرقرآنی هم تأثیرگذار است البته عمل به قرآن و اخلاق قرآنی بیشتر سبب جذب این افراد است و اگر افراد خوش اخلاق و مذهبی در بسیج و نهادهای رهبری دانشگاه‌ها مسئول و فعال شوند گرایش دانشجویان به فعالیت‌های مذهبی بیشتر می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی با ایجاد کانال‌های خوب و مطابق نیاز روز بین فعالان قرآنی‌ بوجود آید در اثرگذاری و گسترش فعالیت‌های قرآنی نقش بزرگی خواهد داشت.
این بانوی قرآنی تصریح کرد:‌ اگر امکانی در فضای مجازی و حقیقی بوجود آید که تمام فعالان قرآنی پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند و راهنمایی به هم بدهند در پیشبرد اهداف قرآنی مؤثر است و اگر در طول سال فضای صمیمی بین مسئولان و متسابقین ایجاد شود رکود در جامعه قرآنی پدید نمی‌آید و استعدادها هم شکوفا خواهد شد.
انتهای پیام
captcha