انقلاب اسلامی با محوریت مساجد شکل گرفت
کد خبر: 3778911
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

انقلاب اسلامی با محوریت مساجد شکل گرفت

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف استان قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی با محوریت مساجد شکل گرفته است، گفت: باید با برنامه‌ریزی و استفاده از نیروهای جوان و انقلابی در بطن هیئت‌امنا و با همفکری همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه و با یک هم‌افزایی همگانی دوباره به همان دوران بازگردیم.

انقلاب اسلامی با محوریت مساجد شکل گرفتبه گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در کارگروه توسعه شهری پایدار که ظهر امروز، 16 دی ماه با حضور مسئولین امر در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: امامزادگان و مساجد در گذشته محور فعالیت‌ها فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس محوریت مسجد شکل گرفت، خاطرنشان کرد: مسجد پایگاه محوری در برنامه‌های فرهنگی داشته است به‌گونه‌ای که انقلاب را جهت‌دهی می‌کرد و حتی در زمان جنگ تحمیلی منقش اعزام و پشتیبانی از نیروهای مردمی را بر عهده داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ابراز کرد: اصلاً انقلاب ما با همین محوریت مساجد شکل‌گرفته ک متأسفانه رفته‌رفته از محوریت آن کاسته شده است که باید با برنامه‌ریزی و استفاده از نیروهای جوان و انقلابی در بطن هیئت‌امنا و با همفکری همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه و با یک هم‌افزایی همگانی دوباره به همان دوران بازگردیم.
حجت‌الاسلام مجیدی با تأکید بر اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در کنار همه دستگاه‌های اجرایی است، عنوان کرد: در حوزه موقوفات بسیاری از املاک و اراضی موقوفات ما در مناطقی قرار گرفته است که می‌توان از خدمات و قوانین بازآفرینی شهری و به‌ویژه بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.
انتهای پیام

captcha