ثبت نام بیش از یکهزار و ۴۰۰ سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3779590
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

ثبت نام بیش از یکهزار و ۴۰۰ سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، گفت: در استان سمنان تاکنون یک هزار و ٤١١ نفر برای حضور در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام بیش از یکهزار 400 سمنانی درآزمون سراسری قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز، 18 دی در جمع خبرنگاران از ثبت نام یک هزار و ٤١١ نفراز استان سمنان در آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ثبت نام کننده تنها ٩٦ نفر آن‌ها آقایان و بقیه بانوان هستند.

نورمحمدی در خصوص رشته‌های این آزمون متذکر شد: آزمون الکترونیکی بخش روان‌خوانی قرآن در این استان با ٣٥٨ نفر در رده اول، و رشته‌های حفظ جزء ٣٠ سوره‌های ناس تا زلزال با ١٧٤ نفر و حفظ کل جزء ٣٠ نیز با ١٢٢ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: در این استان نیز شاهرود با ٩٢٤ نفر در رده اول و سمنان با ٤٩٣ نفر دوم و دامغان سوم است.

نورمحمدی کل ثبت نام شدگان در هفدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در کشور را ١٦ هزار نفر دانست و گفت: در بین استان‌ها نیز سمنان پس از کرمانشاه با یک هزار و ٤١١ نفر دررده دوم قرار دارد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌‌شود، بیان کرد: آزمون رشته‌های الکترونیکی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه اول و دوم اسفندماه و آزمون رشته‌های کتبی نیز روز پنج‌شنبه نهم اسفندماه برگزار می‌شود.

وی زمان ثبت‌نام برای حضور در این آزمون را تا روز پنجم بهمن‌ماه از طریق سامانه ثبت‌نام www.quranedu.ir دانست و گفت: علاقه‌مندان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

نورمحمدی اظهار کرد: ثبت‌نام شرکت در هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از دهم دی‌ماه همزمان در سراسر کشور و از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir آغاز شده و تا اوایل بهمن‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

 

captcha