ایجاد خانه امید برای سالمندان در اردبیل
کد خبر: 3781038
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

ایجاد خانه امید برای سالمندان در اردبیل

گروه اجتماعی - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: طراحی کارت منزلت، ساماندهی سالمندان استان و ایجاد خانه امید در اولویت کاری قرار دارد و به جدّ راه‌اندازی خانه امید را پیگیری می‌کنیم.

ایجاد خانه امید برای سالمندان در اردبیل
به گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، شهریار شیری آراسته، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل، روز گذشته، 23 دی‌ماه در دومین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل اظهار کرد: به‌منظور حفظ محیط های موجود و ایجاد فضای شاد و مفرح جدید برای سالمندان افراد خیر می‌توانند به مثابه سایر موارد خیریه در این رابطه کمک‌یار دولت شوند.
‌وی افزود: در حال حاضر طبق آمار ۹ درصد جمعیت استان اردبیل را سالمندان تشکیل می‌دهند و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساماندهی سالمندان صورت گیرد.
شیری آراسته با بیان اینکه این میزان تا ۲۰ سال آینده سه برابر خواهد شد گفت: این میزان جمعیت نیاز به محیطی آرام، دنج و آسایش بیشتر دارند و در آن زمان نیروی کار کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه پارک‌ها و فضای سبز را جهت استفاده برای کودکان و سالمندان مناسب‌سازی کنیم، افزود: حدود ۵۱ درصد از جمعیت سالمند را زنان و ۴۹ درصد آن را مردان تشکیل می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در آینده اکثریت سالمندان تحصیل کرده و با تجربه و دانش بالا باشند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر محلی برای جمع شدن سالمندان به جز پارک‌ها وجود ندارد باید در این رابطه پیگیری‌های لازم انجام شود.
وی هماهنگی با اماکن تفریحی و آبدرمانی را یادآور شد و افزود: با صدور کارت منزلت و تعریف کارکرد و خدمات آن می‌توان در راستای تکریم از سالمندان جامعه گام‌های اساسی برداشت. در این جلسه هر یک از اعضا و مدیرکل بهزیستی استان اردبیل عملکرد خود را تشریح کردند.
انتهای پیام
 
captcha