سالمندان با حقوق شهروندیشان آشنا می‌شوند/ پیشنهاد آموزش کاریابی به فرزندان بازنشستگان
کد خبر: 3785369
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
معاون فرهنگی تامین اجتماعی تبیین کرد؛

سالمندان با حقوق شهروندیشان آشنا می‌شوند/ پیشنهاد آموزش کاریابی به فرزندان بازنشستگان

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی به برگزاری کلاس‌های آشنایی با حقوق شهروندی ویژه بازنشستگان مستمری‌بگیر اشاره و بیان کرد: برگزاری کلاس‌های کاریابی و کارآموزی ویژه فرزندان بازنشستگان مستمری‌بگیر از جمله طرح‌های پیشنهادی این معاونت است.

محمدرضا جعفریان، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با ایکنا؛ به برخی برنامه‌های فرهنگی اجرایی ویژه بازنشستگان به منظور ارتقای امید به زندگی در میان این قشر از جامعه اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود 35 هزار نفر از بازنشستگان در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، البته این اعزام‌ها تا پایان سال نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هزار نفر از بازنشستگان نیز امسال به قم و شیراز اعزام شده‌اند، اظهار کرد: سفرهای زیارتی نقش مؤثری در تقویت روحیه معنوی بازنشستگان دارد و همواره مورد استقبال آنان بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به اجرای طرح ارتقای سطح سلامت بازنشستگان مستمری‌بگیر و بازنشستگان همکار در سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال این طرح به صورت سراسری در قالب سمینارها و کارگاه‌های آموزشی با محوریت ارتقای سطح سلامت سالمندان با همکاری کانون بازنشستگان و پیشکسوتان در سراسر کشور برگزار شد.

وی به برگزاری کلاس‌های آشنایی با حقوق شهروندی ویژه بازنشستگان مستمری‌بگیر اشاره و بیان کرد: معاونت تلاش خود را به کار گرفته است تا حمایت‌های مالی از کانون‌های بازنشستگی به منظور برگزاری آموزش‌های فرهنگی داشته باشد.

جعفریان برگزاری المپیاد ورزشی ویژه بازنشستگان مستمری‌بگیر و همکاران سازمان را نیز از دیگر برنامه‌هایی دانست که طی دو سال گذشته به منظور تقویت سلامت جسمی و روحی جامعه هدف اجرایی شده است و گفت: یزد، گیلان و مازندان امسال میزبان این دوره از مسابقات بودند که در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد. همچنین سال گذشته حدود 120 هزار نفر از بازنشستگان در برنامه‌های پیاده‌روی با عنوان نسیم سلامت شرکت کردند. 

وی با بیان اینکه طرح‌های دیگری نیز مدنظر معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی است که هنوز توسط هیئت امنای سازمان تصویب نشده، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها برگزاری کلاس‌های کاریابی و کارآموزی ویژه فرزندان بازنشستگان مستمری‌بگیر است. 

انتهای پیام

captcha