انقلاب اسلامی؛ انقلابی درونی و موهبت الهی
کد خبر: 3786411
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

انقلاب اسلامی؛ انقلابی درونی و موهبت الهی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌ جمعه اصفهان گفت: انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دنیای متفاوت بود. انقلاب اسلامی یک انقلاب درونی و موهبت الهی محسوب می‌شود، زیرا امام (ره) فرهنگ ما را به یک فرهنگ دینی ارتقاد دادند.

امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را احیا کردند/ انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دنیای متفاوت بود

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف‌طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان، امروز، 12 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: براساس آیات قرآن، شیطان از درگاه خداوند رانده شد، اما خداوند به او مهلت داد، خداوند به شیطان دستور داده که به تحریک و اغوای بندگانش بپردازد، ولی بین دستور دادن و اجازه داشتن تفاوت وجود دارد.
وی با اشاره به مفهوم اذن تکوینی افزود: بدون اذن خداوند، برگی از درخت جدا نمی‌شود، در یک معنای دیگر، بدون اذن خداوند هیچکس نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد. ما اجازه گناه کردن داریم، اما خداوند دستور گناه کردن به انسان نداده است.
امام‌ جمعه اصفهان بیان کرد: خداوند به مردم می‌گوید هرکاری دوست دارید انجام دهید، اما این انجام دادن، یک دستور نیست، بلکه به معنای اذن داشتن است. در واقع انسان‌ها در زندگی آزاد هستند، ولی خداوند می‌خواهد بندگانش را از طریق شیطان، مورد آزمایش و امتحان الهی قرار دهد. شیطان شش هزار سال خداوند را عبادت کرد، ولی قرآن می‌فرماید شیطان کافر است، یعنی اگر در عمل مطیع امر خداوند نباشیم، مومن نیستیم و در نزذ خداوند، یک کافر محسوب می‌شویم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به تفاوت دانستن واقعیت‌ها از مفهوم ایمان به واقعیت‌ها گفت: دانستن به معنای ایمان نیست، بلکه ایمان به معنای پایبندی به دستورات و خواسته‌های خداوند است.
وی با اشاره به 12 بهمن و سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دنیای متفاوت بود. انقلاب اسلامی یک انقلاب درونی و موهبت الهی محسوب می‌شود، زیرا امام(ره) فرهنگ ما را به یک فرهنگ دینی ارتقاد دادند.
امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را در کشور احیا و براساس مبانی اسلام ناب، انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند.
وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته، گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و به خصوص دانش جوانان کشور، در همه عرصه‌ها به رشد و پیشرفت‌های چشم‌گیر دست پیدا کرده است و به رغم تحریم‌های دشمنان، همچنان با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: شعارهای انقلاب اسلامی پس از گذشت 4 دهه، همچنان بر سر زبان‌هاست، به طور مثال بعد از 40 سال، شعار « نه شرقی، نه غربی، فقط جمهوری اسلامی» همچنان مطرح می‌باشد، این یعنی اینکه ما بعد از 40 سال استقلال‌مان را حفظ کرده‌ایم.
انتهای پیام

captcha