حضور اساتید دانشگاه ادیان، در کرسی‎های شیعه‎شناسی آلمان
کد خبر: 3787194
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

حضور اساتید دانشگاه ادیان، در کرسی‎های شیعه‎شناسی آلمان

گروه اجتماعی ــ معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب از تدریس مستمر اساتید این مرکز علمی در کرسی‎های شیعه‎شناسی در آلمان خبرداد.

اساتید دانشگاه ادیان، در کرسی‎های شیعه‎شناسی آلمانبه گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین فرمانیان امروز 14 بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‎های دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب تاکنون 324 کتاب منتشر کرده است که برخی از آنها برگزیده جشنواره‎های علمی حوزوی و ملی شده است.
وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب دارای 8 مجله تخصصی است که تعداد 5 مجله از این مجلات در سطح علمی پژوهشی است؛ تا کنون 1409 پایان نامه ارشد و 107 رساله دکتری در این مرکز دفاع شده است.
معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: این دانشگاه به منظور توسعه و تعمیق مباحث شیعه شناسی ویژه نخبگان بین‌المللی تا کنون 7 دوره شیعه شناسی برای اساتید خارجی برگزار کرده است.
وی تصریح کرد: تا کنون 11 نشست بین‎المللی با حضور اساتید برجسته ملی و بین‎المللی برگزار شده است و موضوعات مهمی که در فضای علمی مورد بحث بوده مطرح شده است.
فرمانیان اظهارکرد: تا کنون 400 گروه بین الململی از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرده اند؛ خوشبختانه با کشور آلمان ارتباط کاری بسیاری خوبی از حیث ورود و اعزام اساتید به این کشور برای تدریس در کرسی های شیعه شناسی داریم و این ارتباط نیز به شکل مستمر ادامه دارد.
وی گفت: کتابخانه تخصصی ادیان با 100 هزار کتاب و 20 هزار کتاب به زبان انگلیسی در حوزه ادیان از مهمترین منابع مطالعاتی در این حوزه است که در یک فضای حوزوی و علمی فعالیت می‎کند.
فرمانیان اظهارکرد: در بخش آموزش بیش از 800 دانشجو در سطح دکتری در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند؛ در مقطع دکتری هم اکنون 14 رشته در زمینه ادیان و مذاهب تدریس می‎شود.
انتهای پیام

captcha