علما و روحانیان اهل سنت فارس در چله انقلاب گردهم آمدند
کد خبر: 3787927
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

علما و روحانیان اهل سنت فارس در چله انقلاب گردهم آمدند

گروه اجتماعی ـ ‌همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ششمین همایش علما و روحانیون اهل سنت استان فارس در لارستان برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس،‌همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ششمین همایش علما و روحانیون اهل سنت استان فارس با حضور آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در سالن همایش‌های شهید امامی فرمانداری شهرستان لارستان برگزار شد.
در این برنامه که همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شد، علاوه بر آیت‌الله دژکام، حجت‌الاسلام و المسلمین بینازاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی خرم امام جمعه، حسنی فرماندار ویژه لارستان، فرمانداران و ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، مهر، لامرد و جمعی از مسئولین نیز حضور داشتند.
در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین بینازاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس به بیان عوامل پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: عواملی همچون وحدت، رهبری، تعهد دینی، احساس مسئولیت، باعث توفیق و پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند و همین عوامل، ضامن بقا و تداوم آن خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مردم ما ۴۰ سال با صلابت و اقتدار ایستادند، اضافه کرد: اگر وحدت را از دست بدهیم، نمی‌توانیم آنچه که به سختی به دست آورده ایم را حفظ کنیم.
بینازاده در پایان، به افتتاح دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شعبه لارستان اشاره کرد و توضیحاتی در رابطه با روند احداث ساختمان بیان كرد.
در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خرم، امام جمعه لارستان طی سخنانی با استناد به آیات قرآن، گفت: خداوند متعال خطاب به نبی اکرم(ص)، می‌فرماید به مردم بگو، حق آمد اما باطل هم به سختی، میدان را ترک می‌کند؛ نکته این موضوع در این است که ای مسلمانان، علما، اندیشمندان و نخبگان جامعه دینی، بدانید که از این به بعد وظیفه شما سنگین‌تر خواهد بود.
موسوی خرم اضافه کرد: در دهه پنجم انقلاب باید علمای شیعه و سنی بنشینند همفکری و همکاری کنند و آگاه باشند که در دهه پنجم انقلاب چه آسیب‌هایی جامعه دینی را تهدید می‌کند.
جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان نیز طی سخنانی تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی، تمامی زیرساخت های لازم در عرصه های مختلف در شهرها و روستاهای سراسر کشور فراهم شده است.
معاون استاندار فارس در ادامه گفت کشور ما از وحدت عملی برخوردار است و همه علما و بزرگان سعی کنند برنامه‌هایی را طراحی کنند که زمینه هیچگونه نفوذی از سوی دشمنان فراهم نشود.
در ادامه این مراسم، شیخ محمدصالح انصاری، مدیر مجتمع علوم دینی امام شافعی اوز، شیخ محمدعزیز حنیفی امام جمعه فیشور و حجت الاسلام والمسلمین غضبانی رئیس مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، نیز از دیگر سخنرانان این همایش بودند.
یادآور می‌شود، در پایان این همایش از مسئولین نهادها، مهندسان و معمارانی که در احداث ساختمان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شعبه لارستان همکاری داشتند تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha