شهید «سعید هادی‌مقدم» اسوه عشق به وطن است
کد خبر: 3797122
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

شهید «سعید هادی‌مقدم» اسوه عشق به وطن است

گروه فرهنگی ــ همرزم شهید هادی‌مقدم بیان کرد: شهید سعید هادی مقدم اسوه عشق به وطن، خانواده و نیرو هوایی بود.

شهید «سعید هادی مقدم» اسوه عشق به وطن استبه گزارش ایکنا از همدان، ‌محمد غلامحسینی، همرزم شهید سعید هادی‌مقدم، امروز، ۲۰ اسفند‌ماه در مراسم بزرگداشت خلبان شهید سعید هادی‌مقدم، اظهار کرد: زمان مأموریت شهید هادی مقدم ساعت یک بعد از ظهر روز جمعه، ۳۱ تیرماه بود.
وی افزود: در این مأموریت بایستی ضمن توجه به منطقه عملیات، پوشش هوایی نماز جمعه شهر کرمانشاه نیز تأمین می‌شد، شهید هادی‌مقدم پس از بلند شدن از پایگاه همدان در آسمان شهر کرمانشاه اقدام به گشت هوایی می‌کند.
غلامحسینی گفت: در این زمان با اعلام ورود چند هواپیمای عراقی توسط رادار سوباشی به سمت ما پرواز و در یک درگیری هوایی هواپیمای متجاوز عراقی موفق به انهدام یک فروند از هواپیماهای ما می‌شود.
این همرزم شهید ادامه داد: در آن هنگام هواپیمای دیگر بلافاصله مورد هدف موشک یکی دیگر از هواپیماهای دشمن قرار گرفته و در منطقه جنوب استان آذربایجان غربی(احتمالاً بین مهاباد و پیرانشهر) سقوط و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
وی بیان کرد: پیکر شهید هادی مقدم در همان منطقه به خاک سپرده شده است و در نهایت در سال ۱۳۷۱ پیکر ایشان به زادگاهش منتقل و طی مراسمی به خاک سپرده شد.
غلامحسینی ابراز کرد: من نیز به‌عنوان خلبان کابین عقب توسط نیروهای ضد انقلاب حزب دمکرات اسیر و پس از مدتی به ایران بازگشتم.
این همرزم شهید گفت: شهید سعید هادی مقدم اسوه عشق به وطن، خانواده و نیرو هوایی بود، این شهید والا قدر یکی از قهرمانان بی‌نظیر این مرز و بوم است که حس نوع‌دوستی و وطن‌دوستی او نمونه ندارد.
انتهای پیام

captcha