اجرای طرح جمع‌آوری سبزه سفره‌های هفت‌سین در اراک
کد خبر: 3800853
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

اجرای طرح جمع‌آوری سبزه سفره‌های هفت‌سین در اراک

گروه اجتماعی – شهردار اراک از اجرای طرح جمع‌آوری سبزه سفره‌های هفت‌سین و توزیع کیسه‌های زباله بین مردم توسط شهرداری شهرستان با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و سازمان پسماند شهرداری همزمان با سیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت خبر داد.

محمد‌کریم شفیعی، شهردار اراک در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، از اجرای طرح جمع‌آوری سبزه سفره‌های هفت‌سین و توزیع کیسه‌های زباله بین مردم توسط شهرداری شهرستان با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و سازمان پسماند شهرداری همزمان با سیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت خبر داد.
وی با اشاره به استقبال پرشور مردم از طرح یاد شده، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی حفظ طبیعت به ویژه با رویکرد تشویق کودکان و نوجوانان است به منظور استقبال و مشارکت کودکان و نوجوانان در این طرح ۱۳ فروردین مقارن با روز طبیعت ۱۰ میلیون تومان جوایز غیر‌نقدی همچون توپ فوتبال‌، والیبال‌، راکت بدمینتون‌، دارت مغناطیسی‌، طناب و کتاب کودک توزیع شد.
شفیعی تصریح کرد: شهروندان اراکی با تحویل سبزه‌های نوروزی، کیسه‌های جمع‌آوری زباله تحویل گرفتند و پس از تحویل کیسه‌های پر‌شده‌ کارت قرعه کشی دریافت می‌کنند که دوم اردیبهشت همزمان با «روز زمین پاک» به ۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه کارت هدیه یک میلیون ریالی تعلق می‌گیرد.
شهردار اراک بیان کرد: در روز ۱۳ فروردین ۶ ایستگاه‌ در سطح شهر اراک نسبت به جمع‌آوری سبزه‌های سفره‌های هفت‌سین نوروزی و توزیع کیسه زباله برپا شد که این ایستگاه‌ها تا پایان روز چهاردهم فروردین نیز دو ایستگاه در پارک جنگلی شهید باهنر و شهرک گردو فعال هستند.
شفیعی ادامه داد: در روز طبیعت با مشارکت و استقبال بی‌نظیر مردم در طرح پاکسازی طبیعت با رویکرد دوست‌دار طبیعت و محیط زیست‌، ۲۰ تن سبزه جمع‌آوری شده و ۲۰ هزار کیسه زباله بین مردم توزیع شده است. سبزه‌های جمع‌آوری شده به کمپوست تبدیل شده و به عنوان کود جهت تقویت گل و گیاهان فضای سبز شهر اراک استفاده می‌شود.
شفیعی یادآور شد: ایستگاه‌های جمع‌آوری سبزه سفره‌های هفت‌سین دره گردو و پارک جنگلی شهید باهنر در تاریخ ۱۴ فروردین تا ساعت ۲۱، جهت دریافت سبزه‌ها و تحویل کیسه‌های زباله در محل مستقر هستند.
انتهای پیام

captcha