بزرگداشت مرحوم محتشمی‌پور در مسجد بلال
کد خبر: 3801058
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

بزرگداشت مرحوم محتشمی‌پور در مسجد بلال

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم بزرگداشت مرحوم حاج سیدمحمود محتشمی‌پور، از پیشکسوتان حزب مؤتلفه اسلامی دوشنبه، 19 فروردین از ساعت 14 الی 15/30 در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مرحوم محتشمی‌پور از پیشکسوتان حزب مؤتلفه اسلامی و یار امام و رهبری روز گذشته، 16 فروردین دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند سیدعلی، سال 1309 شمسی در تهران به دنیا آمد. تحصیلات را در مقطع ابتدایی به اتمام رساند و سپس در مسجد مهدیه، اول خیابان فداییان اسلام زیر نظر شیخ عبدالرزاق قائینی جامع ‌المقدمات و شرح لمعه را خواند. با پخش اولین اعلامیه امام خمینی (ره) که در تمام مساجد تهران مخفیانه پخش میشد، سید محمود که از دوستداران شهید نواب صفوی بود، به اشتیاق دیدن امام، درس و بحث را رها کرد و به شوق زیارت امام راهی قم شد.‏

مراسم تشییع مرحوم سیدمحمود محتشمی‌پور نیز امروز، 17 فروردین ماه از حسینیه دزاشیب واقع در تجریش، نیاوران، ابتدای خیابان کریمی (بوعلی سابق) برگزار می‌شود.

با اوج‌گیری نهضت امام و هجرت ایشان به پاریس، محتشمی‌‏‏پور ‏‏برای ‏‏دیدار حضرت امام در نوفل لوشاتو به ایشان پیوست و پس از ورود حضرت امام و تثبیت انقلاب به سرپرستی اموال بنیاد شهید منصوب شد و پس از چندی به شغل آزاد روی آورد.

محمد قاسمی

انتهای پیام

captcha