هزینه نگهداری هر زندانی؛ ۷۰ برابر سرانه یک دانش‌آموز
کد خبر: 3807660
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

هزینه نگهداری هر زندانی؛ ۷۰ برابر سرانه یک دانش‌آموز

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین با اشاره به اینکه هزینه نگهداری هر زندانی ۷۰ برابر سرانه یک دانش‌آموز است، گفت: جامعه‌ای پیشرفت خواهد کرد که معلمان با کفایت و مادران با درایت و مدیرانی شجاع داشته باشد و این نقطه ثقل و سرچشمه تعالی کشور است.

هزینه نگهداری هر زندانی، 70 برابر سرانه یک دانش‌آموز

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین تجلیل از مقام معلم با حضور فرهنگیان شهرستان تاکستان و مسئولان این شهرستان صبح امروز، 10 اردیبهشت ماه در سالن ورزشی امام خمینی (ره) برگزار شد.
خیرالله رحمانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: معلمان نقش محوری و اساسی در توسعه پایدار جامعه دارند و به همین سبب همه نگاه‌های جامعه به‌ویژه حاکمیت و ملت باید به آموزش‌وپرورش معطوف شده و هفته معلم فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه مغفول مانده معلمان نجیب و شریف کشور است.
وی افزود: هزینه نگهداری هر زندانی 70 برابر سرانه یک دانش‌آموز است، جامعه‌ای پیشرفت خواهد کرد که معلمان با کفایت و مادران با درایت و مدیرانی شجاع داشته باشد و این نقطه ثقل و سرچشمه تعالی کشور است، چراکه آموزش‌وپرورش درمانگاه تمام دردهای جامعه است و اگر اکنون هزینه نکنیم فردا باید هزینه‌های سنگینی را بپردازیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در پایان سخنانش از برگزاری اولین همایش ملی هویت اسلامی در استان قزوین خبر داد.
بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز با گرامی داشت این ایام، هفته معلم را فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش دانست و گفت: متأسفانه درآمد تولید خالص و ناخالصی ملی جوابگوی نیازهای هزینه‌های آموزش‌وپرورش نیست ولی بااین‌وجود تمام سعی نمایندگان مجلس برای افزایش تخصیص بودجه حداکثری برای این دستگاه آموزشی است، به همین دلیل باید اذعان کنم که بعد از وزارت دفاع بیشترین بودجه به آموزش‌وپرورش تخصیص‌یافته است.
وی با اشاره با انتصابات مدیران در حوزه آموزش‌وپرورش تصریح کرد: خوشبختانه از زمان تصدی من به‌عنوان نماینده مجلس بیشترین آمار انتصاب مدیریتی بومی در سطح استان و شهرستان از فرهیختگان تاکستانی و بومی است.
علی‌اصغر طاهرخانی رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان تاکستان ضمن عرض تبریک و گرامی داشت ایام بزرگداشت معلم گفت: معلمان افزون بر اثرگذاری‌های حرفه‌ای در کلاس‌ها و رهایی افراد از تاریکی بی‌سوادی، چراغ راهی برای شکستن سدهای نتوانستن و نخواستن برای همه گروه‌های جامعه بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه نقش اثرگذاری معلمان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: بسیاری از معلمان خود را زندانی چهاردیواری کلاس و مدرسه نکردند و دشوارترین کارشان را کلاس‌داری و تصحیح برگه‌های آزمون ندانستند بلکه آموختند و آموزش دادند که با این کار جاودانه خواهند ماند؛ داستان الگو شدن معلمان در فداکاری حسن امیدزاده، کاظم صفرزاده و حمیدرضا گنگوزهی ریگی را هرگز فراموش نخواهیم کرد.
به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از ۲۵ تن معلم نمونه استانی و شهرستانی در تاکستان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha