رسانه‌ها برای صیانت از اقتدار ناجا تلاش کنند/ ضرورت مدیریت فضای مجازی
کد خبر: 3832447
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
سردار اشتری:

رسانه‌ها برای صیانت از اقتدار ناجا تلاش کنند/ ضرورت مدیریت فضای مجازی

گروه جامعه ــ فرمانده ناجا با بیان اینکه میزان اعتماد مردم به پلیس افزایش چشمگیری داشته است و تقویت اعتماد مردم به پلیس، تقویت امنیت عمومی جامعه را در بر دارد، بر مدیریت فضای مجازی کشور تأکید کرد و گفت: امیدوارم همه رسانه‌ها نیز برای صیانت از اقتدار ناجا تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا، در نشست صمیمی خود با اصحاب رسانه، که به مناسبت روز خبرنگار و تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه پلیس برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگاران از اقشاری هستند که بیشترین خدمت را برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام می‌دهند، گفت: خبرنگاران اگر به وظیفه اصلی خود عمل کنند، قطعاً نتیجه به نفع کشور و آبادانی آن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نقش اصحاب رسانه در موفقیت‌های نیروی انتظامی بالا بوده است، افزود: تاکنون با مشارکت رسانه‌ها توانسته‌ایم مأموریت خود را با موفقیت انجام دهیم و ارتباط خوبی با مردم داشته باشیم. این جریان باعث شده تا اعتماد مردم به عنوان مهمترین سرمایه نیروی انتظامی افزایش پیدا کند. این اعتماد به واسطه عملکرد پلیس و اطلاع‌رسانی آن از سوی رسانه‌ها بوده است.
 
رسانه؛ مکمل خدمات نیروی انتظامی
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه رسانه مکمل خدمات نیروی انتظامی است، ادامه داد: همواره تلاش ما این بوده که از اصحاب رسانه استقبال کنیم و به سؤالات آن‌ها نیز پاسخ داده‌ایم. البته نیروی انتظامی نمی‌تواند مانند برخی سازمان‌های دیگر در را به روی سایرین ببندد، اما برخی تمایل ندارند مأموریت‌هایشان دیده شود.

اشتری با اشاره به اینکه در چارت پلیس، فعالیت‌هایی را انجام دادیم تا اطلاع‌رسانی بهتر و صحیح‌تر صورت گیرد، افزود: بر این اساس سخنگوی نیروی انتظامی طی سال‌های گذشته فعال شد و نشست‌های متعاقب آن برگزار شد. همچنین سعی کردیم تا حد امکان اطلاع‌رسانی را گسترده‌تر انجام دهیم.

وی در ادامه به جایگاه پلیس در میان مردم جامعه اشاره کرد و گفت: طبق نظرسنجی‌ها، به این نتیجه رسیدیم که هر سال اعتماد مردم به پلیس در میان ۳۲ نهاد و دستگاه بیشتر شده است؛ این‌ها را با استناد به نتایج نظرسنجی ۴ سازمان معتبر خارج از مجموعه نیروی انتظامی بررسی کردیم. این نظرسنجی‌ها نشان داد که میزان اعتماد مردم به پلیس در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ افزایش چشمگیری داشته است. تقویت اعتماد مردم به پلیس یعنی تقویت امنیت، در جامعه و به همین جهت از رسانه‌ها می‌خواهیم که پلیس را تقویت و از آن حمایت کنند.
 
پلیس مقتدر و هوشمند است
فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش به مدیریت فضای مجازی کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه جرایم در فضای مجازی رشد شدیدی پیدا کرده که باید هرچه زودتر این فضا مدیریت شود. این درحالی است که مردم از ما می‌خواهند در این زمینه اقداماتی انجام شود. البته امیدواریم مسئولان مربوطه در این خصوص اقدام کنند و پلیس هم در کنار تمامی متولیان امر با قدرت حضور جدی خواهد داشت.

وی در ادامه به انتشار فیلم‌ها و تصاویری از تخلفات برخی مأموران پلیس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز ممکن است مأمور ما در یک نقطه از کشور یک موتورسیکلت را متوقف کند و بلافاصله فیلمش در فضای مجازی و سراسر کشور پخش شود؛ اما تخلفاتی که در این فیلم‌ها مشاهده می‌شود امروز به کمتر از یک دهم رسیده است، چون فضای مجازی گسترش داشته این فیلم‌ها و تصاویر هم بیشتر از قبل منتشر می‌شود.

اشتری در بخش دیگری از سخنانش به رفتار یکی از نمایندگان مجلس با مأمور پلیس راهور هم اشاره کرد و گفت: قویاً این مسائل را پیگیری می‌کنیم و بعد از این اتفاق پلیس از این نماینده شکایت کرد و او در جمع پلیس حاضر شد و عذرخواهی کرد. در مسئله شیراز هم فردی که به مأمور ما بی‌احترامی کرده بود هنوز در زندان است و به ۸ سال حبس محکوم شد. در این موارد ما از مأمورمان حمایت می‌کنیم و امیدوارم همه رسانه‌ها نیز برای صیانت از اقتدار ناجا تلاش کنند.

فرمانده ناجا در ادامه سخنانش پلیس جمهوری اسلامی را پلیسی مقتدر، هوشمند و مردمی دانست و بیان کرد: امروز محله‌ای نداریم که بگوییم مدت زیادی است که اراذل و اوباش در آن قدرت‌نمایی می‌کنند؛ باید بدانید که این افراد تحت رصد و نظارت پلیس هستند و قبل از مناسبت‌های مختلف نظیر چهارشنبه‌سوری این افراد را احضار و به آن‌ها گوشزد می‌کنیم که دست از پا خطا نکنند. در مواردی هم بسیاری از آن‌ها باید تغییر مکان خود را به پلیس اطلاع دهند.

وی در پایان اظهار کرد: در سال‌های قبل ممکن بود یک فرد تحت تعقیب پلیس آگاهی به اداره گذرنامه برود و گذرنامه‌اش را بگیرد یا پلاک خودرو تعویض شود، اما امروز با تجمیع سامانه‌های ناجا تمام این اطلاعات یکسان بوده و هماهنگی خوبی برقرار است. بر این اساس امنیت هم به طور جدی برقرار خواهد شد. تلاش می‌کنیم تا سه سال آینده نیروی انتظامی بتواند به عنوان الگویی در کشور‌های منطقه شناخته شود و حتی بتواند برای دیگر سازمان‌ها نیز الگو باشد.

انتهای پیام
captcha