برگزاری اجتماع عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین» در تویسرکان
کد خبر: 3839345
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

برگزاری اجتماع عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین» در تویسرکان

گروه اجتماعی ــ یکی از بانیان برگزاری اجتماع عزاداران حسینی تویسرکان گفت: این اجتماع امروز همزمان با دوم محرم با عنوان لبیک یا حسین(ع) در تویسرکان برگزار می‌شود.

برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با ندای «حب الحسین یجمعنا» در تویسرکانفاطمه زنگنه، از بانیان برگزاری اجتماع مردمی عزاداران حسینی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بیان کرد: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان لبیک یا حسین(ع) در تویسرکان برگزار می‌شود.

وی افزود: برای اولین بار است که چنین اجتماع بزرگ و بی‌سابقه‌ای تحت لوای پرچم امام حسین(ع) و به عشق امام حسین(ع) زیر مکتب ایشان انجام می‌شود مانند اربعین که می‌گویند رستاخیز دنیاست و همه اقشار و مذاهب و ادیان حضور دارند ما نیز می‌گویم اجتماع با حضور همه هیئات و اقشار مردم به‌صورت یکپارچه انجام می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی این مراسم طی جلساتی با کمک شوراهای هیئات مذهبی انجام گرفت، گفت: همه هیئات در این ایام برنامه‌های خاص خود را دارند اما این روز شاخص است و همه متحد با هم حضور دارند.

وی زمان برگزاری را ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه مصادف با دوم محرم بیان کرد و افزود: مسیر از میدان امام خمینی(ره) به سمت امامزاده اسماعیل(ع) واقع در محله زرهان است و در این مسیر سه ایستگاه صلواتی در میدان امام، ابتدای محله زرهان و امامزاده اسماعیل(ع) برپا شده است.

زنگنه هدف اصلی این برنامه را مردمی بودن آن دانست و گفت: این به این معنی است که مردم آن را برگزار می‌کنند و از آنجا که امسال اولین سالی است که این برنامه با افقی 10، دوازده ساله چیده شده است ان‌شاءالله هر سال مردمی‌تر شود.

وی افزود: برای سال اول استارت کار با کمک شورای هیئات مذهبی تویسرکان زده شد اما به لطف خدا همه پای کار آمدند، از امام جمعه گرفته تا برخی از نهادها؛ اما پایه و اصل، مردم و خیرین هستند که یاریمان می‌کنند و تا اینجا نیز از کمکی دریغ نکرده‌اند.

این فعال فرهنگی افزود: قرار است ۳۰۰ پرچم متبرک شده و به مردم اهدا شود که این خود سعادتی بزرگ است؛ اما نکته قابل توجه این اجتماع، خودجوش بودن مردم است جذبه‌ای که امام حسین(ع) دارد مردم را خودجوش دور هم جمع می‌کند و چند دستگی‌ها را از بین برده و موجب اتحاد مردم و هیئات می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه همه یک هیئت هستیم و همه یک بیرق داریم که بیرق امام حسین(ع) است، گفت: قطعاً این مراسم به اینجا ختم نمی‌شود و امید است که شروعی برای دیگر مراسم این چنینی مانند جاماندگان اربعین و... باشد.

انتهای پیام

captcha