هیئت‌های عزاداری با پلیس همکاری کنند
کد خبر: 3839404
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

هیئت‌های عزاداری با پلیس همکاری کنند

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی البرز گفت: مسئولان ‌هیئت‌های عزاداری برای نظم‌بخشی به مراسم عزاداری و کاهش ترافیک با پلیس همکاری بیشتری کنند.

هیئت‌های عزاداری با پلیس همکاری کنند

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: پلیس استان البرز بر حسب وظیفه به‌دنبال ایجاد فضایی مناسب توأم با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

وی اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی، ضرورت دارد که عزاداران حسینی با تأمل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا بنگرند و از شیوه‌های غیرمتعارف و توأم با خرافه که سبب خدشه‌دار شدن دین و وجه اجتماعی نظام اسلامی شود، خودداری کنند.

این مسئول بیان کرد: برنامه‌های اجرایی در ماه محرم باید به‌گونه‌ای باشد که اصالت مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا حفظ شود و بدعت‌های نابجا وارد این آیین فرهنگی و مذهبی نشود.

محمدیان گفت: استفاده از برخی ابزار و ادوات موسیقی و نمادهایی که ریشه محکمی در تاریخ برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) ندارند یا انجام برخی کارها که سیمای خشنی از شیعه و اسلام را به نمایش می‌گذارند بدعت‌هایی است که ما را از اصل حرکت بزرگ و انقلابی عاشورایی دور می‌کند.

وی از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست قبل از حرکت دسته‌ها در خیابان‌ها به‌منظور جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و راهبندان، مسیرهای حرکت عزاداران را به کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.

فرمانده انتظامی البرز گفت: رعایت شئون اسلامی به خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به‌منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم یک ضرورت است که عزاداران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

captcha