فاصله بین مردم و حوزه علمیه را از بین ببریم
کد خبر: 3845085
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

فاصله بین مردم و حوزه علمیه را از بین ببریم

گروه فرهنگی ــ‌ مدیر حوزه‌های علمیه قزوین گفت: پیوند بین مردم و حوزه علمیه از طرق مختلف امکان‌پذیر است و اگر این امر اتفاق بیفتد طلاب می‌توانند روی سبک زندگی مردم مؤثر باشند.

فاصله بین مردم و حوزه علمیه را از بین ببریم

به گزارش ايكنا از قزوين، مراسم «می‌گذرد کاروان» شب گذشته سوم مهر ماه به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، به همت حوزه هنری و حوزه علمیه قزوین شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام سعید فخرزاده مشاور امور فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری، استاندار قزوین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، جمعی از طلاب، هنرمندان و مردم در مدرسه صالحیه قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا مدیر حوزه‌های علمیه قزوین بیان کرد: تمام تلاش ما این است که برای ارتباط هرچه بیشتر مردم و حوزه علمیه گام‌های مثبتی برداریم.

وی گفت: مردم حق دارند بدانند در حوزه علمیه چه می‌گذرد و وظیفه ما این است که با برنامه‌ریزی‌های درست حوزه علمیه و فعالیت‌هایش را در جامعه نمایش دهیم و اثر فرهنگی روی مردم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به اثرگذاری روحانیت در جامعه افزود: پیوند بین مردم و حوزه علمیه از طرق مختلف امکان‌پذیر است و اگر این امر اتفاق بیفتد طلاب می‌توانند روی سبک زندگی مردم مؤثر باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین تصریح کرد: یکی از اقدامات برای انجام این وظیفه مهم آن است که امکان رفت‌وآمد مردم در مدارس علوم دینی را فراهم کنیم تا از این طریق فاصله‌ای بین خود و حوزه علمیه احساس نکنند.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آمار شهدای دفاع مقدس نشان می‌دهد روحانیون بیش از سایر اقشار جامعه در دفاع مقدس حضور داشته و نقش ویژه‌ای در هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در پایان با اشاره به برگزاری شب خاطره «می‌گذرد کاروان» اشاره کرد و گفت: تعامل حداکثری با سازمان‌ها و نهادها از جمله برنامه‌های حوزه علمیه است از این روی تصمیم گرفتیم تا با همکاری حوزه هنری قزوین برای پاسداشت شهدای روحانی استان قزوین این مراسم را برگزار کنیم.

انتهای پيام

captcha