سند آمایش؛ سندی بالادستی برای دستیابی به توسعه در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3845140
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

سند آمایش؛ سندی بالادستی برای دستیابی به توسعه در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه تدوین سند آمایش می‌تواند بسترساز شکوفایی استعدادهای استان باشد، گفت: سند آمایش استان یک سند بالادستی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و دستیابی به توسعه در استان است.

سند آمایش؛ سندی بالادستی برای دستیابی به توسعه در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۴ مهرماه، در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: برای تهیه و تدوین برنامه آمایش استان تاکنون جلسات و همایش‌های مختلفی برگزار شده و در تلاش هستیم تا از نظرات نخبگان و مسئولان استان در ادوار مختلف نیز در آماده‌سازی این طرح استفاده کنیم.

وی سند آمایش استان را یک سند بالادستی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و دستیابی به توسعه عنوان کرد و گفت: بی‌تردید با نهایی شدن و اجرای سند آمایش استان، مسیر خروج از محرومیت هموارتر و اهداف توسعه‌ای استان به شکلی هدفمندتر دنبال می‌شود.

شهریاری تصریح کرد: از انتقادات در جهت رفع نقاط ضعف و کاستی‌های برنامه آمایش استقبال می کنیم، با این انتقادات طرح آمایش استان کم‌نقص‌تر و جامع‌تر تهیه و تدوین خواهد شد.

وی یادآور شد: متاسفانه تاکنون از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان آن‌طورکه باید و شاید استفاده بهینه نشده است و برنامه آمایش می‌تواند بسترساز شکوفایی استعدادهای استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه طرح آمایش استان باید واقعی و کاربردی باشد، از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز خواست تمامی نقطه‌نظرات خود را با مشاور طرح در میان بگذارند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل جلسات شورای توسعه پایدار شرق و غرب گفت: این شورا مصوبات بسیاری خوبی را برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های کم‌برخوردار از جمله آذربایجان‌غربی دارد.

شهریاری افزود: اجرای مصوبات شورای توسعه پایدار شرق و غرب به‌دلیل وضعیت بودجه‌ای کشور کمی با مشکل مواجه شده که بعد از رفع این مشکلات بدون تردید شرایط توسعه‌ای در استان‌های عضو این شورا بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در این سخنرانی که برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری بود، نقشه راه و شروط جمهوری اسلامی برای مذاکرات را مطرح نمود.

شهریاری تصریح کرد: صحبت‌های رئیس جمهور در سازمان ملل نشان داد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ‌وجه در انزوا نیست و بی‌تردید با تداوم این راهبرد شرایط به نفع کشور تغییر خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha