یک هزار فرصت شغلی برای اقشار محروم در اردبیل ایجاد شد
کد خبر: 3855137
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

یک هزار فرصت شغلی برای اقشار محروم در اردبیل ایجاد شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: یک هزار و۱۶۰ فرصت شغلی جدید در هفت ماهه نخست سال‌جاری برای اقشار نیازمند و مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.

یک هزار فرصت شغلی برای اقشار محروم در اردبیل ایجاد شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، ظهر امروز، 14 آبان‌ماه در جلسه بررسی اشتغال مددجویان در اردبیل، اظهار کرد: یک هزار و۱۶۰ فرصت شغلی جدید در هفت ماهه نخست سال‌ جاری برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است چرا که یکی از مهم‌ترین راهکارهای توانمندسازی خانوار تحت حمایت ایجاد اشتغال پایدار برای آنها است که در این زمینه با یاری بانک‌های عامل و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و تخصصی درصدد دستیابی به آن هستیم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در هفت ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد تا طرح‌های مورد نظر خود را به اجرا درآورند، بیان کرد: بانک‌های عامل براساس اعتمادی که به خانوار تحت حمایت دارند تسهیلات اشتغال‌زایی را در اختیار آنها قرار می‌دهند و نقش بسزایی را در توانمندسازی مددجویان ایفا می‌کنند.

دشتی تصریح کرد: خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل جزو خوش‌ حساب‌ترین مشتریان بانک‌های عامل محسوب می‌شوند به طوری که مددجویان اردبیلی دارای کمترین معوقات بانکی هستند که این امر موجب اعتماد بانک‌های عامل شده و زمینه همکاری‌های گسترده‌تر را فراهم کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بانک‌های عامل بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده‌اند، گفت: از این طریق ۶۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت وارد بازار کار شدند تا بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

وی بیان کرد: ۱۸۵ نفر از مددجویان نیز با دریافت سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از صندوق امداد ولایت به چرخه تولید راه یافته‌اند که از خیران و نیکوکاران خواستاریم با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت بیش از پیش کمیته امداد استان اردبیل را در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر یاری کنند.

دشتی با بیان اینکه ۳۴۰ فرصت شغلی در قالب اشتغال پایدار روستایی در مناطق محروم استان اردبیل ایجاد شده است، افزود: سه میلیارد تومان تسهیلات خودکفایی نیز به مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم استان اختصاص یافت تا علاوه بر رونق تولید، به توسعه و پیشرفت این مناطق نیز کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: تصویب ۶۰ طرح «راهبران شغلی» در سال‌ جاری از دیگر اقدامات این نهاد برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت است که به دنبال افزایش طرح‌های «راهبران شغلی» هستیم تا با بهره‌گیری از آن گام‌های مؤثرتری به منظور استقلال اقتصادی مددجویان اردبیلی برداشته شود.

وی گفت: طرح «راهبران شغلی» برای اثربخشی هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی اجرا می‌شود که با به کارگیری ایده‌های برتر و تصویب طرح‌های «راهبران شغلی» خواهیم توانست شاهد توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

دشتی با اشاره به اینکه یک هزار نفر از مددجویان تحت حمایت نیز در هفت ماهه نخست سال‌ جاری با حضور در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند، بیان کرد: فرصت بسیار مناسبی است که صاحبان مشاغل با به کارگماری مددجویان آموزش دیده به توانمندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک کنند.

انتهای پیام
captcha