استقلال ایران مرهون قرآن و عترت است/ قدر مردم را بدانیم
کد خبر: 3859511
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

استقلال ایران مرهون قرآن و عترت است/ قدر مردم را بدانیم

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس ضمن محكومیت جنایات اغتشاشگران در هتك حرمت به مقدسات تأكید كرد: استقلال ایران مرهون قرآن و عترت است.

به گزارش ایكنا از فارس، در پی بروز اغتشاشات و آشوب‌های اشرار و تخریب بخشی از اموال عمومی و خصوصی مردم، تجمع اعتراض‌آمیز علما، طلاب و روحانیان فارس نسبت به این اقدامات امروز، 4 آذرماه در مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در این مراسم، حضور علما و طلاب را در این مراسم مصداق امر به معروف و نهی از منكر دانست و گفت: هفته گذشته آزمون دیگری برای کشور، مسئولان و مردم انقلابی پدید آمد و فتنه دیگری رخ داد که به لطف خدا از این فتنه هم گذر كردیم.
وی با بیان اینكه از تمام فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان در 40 سال ابتدای انقلاب اسلامی به سلامت عبور كردیم، گفت: در هفته گذشته طی 48 ساعت حادثه‌ و اغتشاشاتی در نقاط مختلف كشور از جمله شیراز رخ داد.

آسیب‌هایی كه اغتشاشات به كشور وارد كرد
استوار میمندی اظهار كرد: این اغتشاشات سه آسیب به مردم وارد کرد؛ نخستین آسیب این است كه مطالبات به حق اقتصادی و معیشتی مردم به حاشیه رانده شد، مطالباتی که ناشی از فشار تورم بر مردم به وجود آمده است اما آشوب اغتشاشگران این مطالبات را به حاشیه راند.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس ادامه داد: آسیب دوم این بود كه اموال عمومی و شخصی مردم به چپاول رفت؛ وسایل خدمات عمومی مانند اتوبوس‌ها و پمپ بنزین‌ها تخریب شدند که دود این مشکل به چشم خود مردم رفت، لذا در روز دوم مردم صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کردند.

استقلال ایران مرهون قرآن و عترت است
وی با ذكر این نكته كه ملت ایران مردمی اصیل و متدین هستند، گفت: آسیب سوم این بود كه فضای هرج و مرج و هیجان منفی موجب شد مقدسات ما مورد تعرض قرار بگیرد در صورتی كه استقلال ملت ایران مرهون قرآن و عترت است اما هیجان منفی و هدایت شده دشمنان موجب شد تا برخی از مساجد و مدارس علمیه مورد تعرض قرار گیرند.
استوار میمندی یادآور شد: اگر هتک حرمت مقدسات انجام شود خداوند غضب می‌کند و اگر غضب خداوند شامل حال ملتی شد که هتک حرمت به مقدسات می‌کنند دیگر دشوار است كه خداوند به چنین ملتی نظر کند. از این آسیب به راحتی نمی‌توان عبور كرد و مسئولیت آن هم به عهده كسانی است كه می‌توانستند كاری كنند، اما نكردند.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس خطاب به گروه‌ها و اشخاصی که به نمایندگی در این مجلس حضور داشتند، گفت: ملت ایران 40 سال است كه انقلاب كرده و به استقلال رسیده است و دست غارتگری آمریكا از این كشور كوتاه شد پس چرا از این ملت عصبانی نباشد.
وی با بیان اینكه ملت ایران بیدار و هوشیار هستند، گفت: دشمنان 40 سال توطئه كرده‌اند اما مردم ما طی این مدت آزموده‌تر شدند و انقلاب به بلوغ و نبوغ بیشتری رسیدند و امروز پیام ما به آمریكا و توطئه‌گران داخلی این است كه هرگز اجازه نمی‌دهیم كشورمان به خطر بیفتد.

اهمیت حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه
استوار میمندی، اهمیت حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه را یادآور شد و گفت: هرچه چنین حوادثی رخ می‌دهد، ضرورت وحدت حول محور ولایت فقیه بیش از پیش نمایان می‌شود. در قضایای اخیر نیز درایت مقام معظم رهبری و نگاه كلان و دوراندیشی و نگاه مصلحت‌گرانه كلان ایشان را مشاهده كردیم و امروز هم به فرامین ایشان لبیك می‌گوییم زیرا ایشان بهترین نگهبان مردم‌سالاری است.

قدر مردم را بدانیم
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با تأكید بر اینكه تنها راه نجات كشور اطاعت از رهبری است، خطاب به مسئولان گفت: ملت ایران همواره در صحنه بوده‌اند پس باید قدر این مردم را بدانیم و مشكلات اقتصادی و معیشتی آنان را كه برطرف كنیم.
وی گفت: دو سال پیش به دلیل نوسات شدید ارز در كشورمان، مشكلات معیشتی و تورم بسیار زیاد شد و اخیراً هم با افزایش قیمت بنزین این مشكلات بیشتر شد اما مردم ثابت كردند كه همواره پای نظام خود ایستاده‌اند. این مردم با دروغ، دورویی، فساد، تبعیض و اشرافی‌گری مسئولان مخالفند.

مسئولان برخورد صادقانه با مردم داشته باشند
استوار میمندی خواهان برخورد صادقانه مسئولان با مردم شد و گفت: اگر مسئولان صادقانه با مردم برخورد كنند، مسلماً این مردم هم با آنان همراهی خواهند كرد.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس تأكید كرد: مسئولان به جای حاشیه‌سازی‌هایی که گاهی وارد مسائل فقهی و عقیدتی هم می‌شوند و علما و مراجع را ناراحت می‌كند، به مردم خدمت كنند و به مسائل كلان آنان بپردازند.
وی با بیان اینكه مردم همیشه چشمشان به هدایت‌گری حوزه‌های علمیه بوده است، خطاب به طلاب و روحانیان نیز گفت: نباید منفعل باشیم و پیام این اجتماع هم به مردم این است كه باید همدلی بیشتری داشته و در فضای مجازی به شناخت دوست و دشمن اهتمام بیشتری داشته باشیم.
استوار میمندی همچنین به انتخابات پیش‌رو نیز اشاره كرد و گفت: باید در انتخابات برای انتخاب افراد صالح و شایسته دقت بیشتری داشته باشیم چرا كه نقش مردم در انتخابات بسیار مهم و مفید است.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس نقش این مراكز را نقش تمدن‌سازی دانست و گفت: دو بال علم و تقوای خود را باید تقویت کنیم تا بتوانیم رسالت‌های خود را انجام دهیم. این حوادث نشان داد که مدارس علمیه باید به لحاظ زیرساخت‌های امنیتی و دفاع شخصی مجهزتر شوند.

انتهای پیام
captcha