ترویج فرهنگ نماز همگانی شود
کد خبر: 3861120
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

ترویج فرهنگ نماز همگانی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دانشگاه آزاد البرز گفت: برای ترویج فرهنگ نماز همه باید احساس مسئولیت کنند و فقط از یک دستگاه یا نهاد انتظار نداشته باشند.

ترویج فرهنگ نماز همگانی شود

به گزارش ایکنا از البرز، محمدحسن برهانی‌فر، رئیس دانشگاه آزاد البرز، 11 آذر در چهارمین اجلاس استانی نماز البرز، اظهارکرد: نماز سفری معنوی از ملک تا ملکوت است، نماز اتصال روح به مبدا اعلی برای درک بیشتر عالم هستی است و اگر این اتصال به درستی کامل شود برای مصلی به مقدار کمال نماز و ظرفیت شخصی علم لدنی حاصل می‌شود.
وی قدرت روحی و قوت بدنی انسان یکی از نتایج اقامه نماز دانست و گفت: نماز عامل محبوبیت انسان است، انسان نمازخوان محبوب دلهاست، مردم انسانی که نمازخوان واقعی باشد را دوست دارند و این دوست داشتن را خداوند به دل آنها القا می کند.
این مسئول بیان کرد: همچنین نماز باعث رفع گرفتاری می شود، در روایات دینی توصیه شده هرگاه در زندگی دچار مشکل شدید وضو گرفته و دو رکعت نماز بخوانید و از خداوند بخواهید تا مشکلتان را برطرف کند.
برهانی‌فر در ادامه به ترویج فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج نماز صرفا وظیفه ستاد اقامه نماز نیست. تکلیف الهی و یک وظیفه همگانی است.
رئیس دانشگاه آزاد البرز تصریح کرد: متاسفانه در حوزه نماز کم‌کاری کرده‌ایم و به نماز کم‌اعتنایی می‌کنیم، مشارکت کم است و باید بیشتر شود.
وی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه باید همه احساس مسئولیت کنند و فقط از یک دستگاه یا نهاد انتظار نداشته باشند اگر همه مسئولان در این راستا گام بردارند نماز از ومهجوریت خارج می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha