ساماندهی آموزش عالی به معنای محدود کردن آن نیست
کد خبر: 3863139
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

ساماندهی آموزش عالی به معنای محدود کردن آن نیست

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در هفتمین کنفرانس ساماندهی آموزش عالی گفت: ساماندهی و بازنگری به معنای محدود کردن نیست، بلکه برای شناسایی مسیر درست، رشد و توسعه کمی و کیفی آموزش عالی کشور توأمان حائز اهمیت است.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، صبح امروز سه‌شنبه، ۱۹ آذرماه، هفتمین کنفرانس ساماندهی آموزش عالی با عنوان «سناریو‌های پیش رو» و با محور‌های نقد و بررسی الگو‌های توسعه آموزش عالی در ایران و مأموریت دانشگاه‌ها و زیرنظام‌ها، نقد و بررسی سند آمایش آموزش عالی، بررسی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ساماندهی آموزش عالی، ساماندهی و توازن عرضه و تقاضا در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی، با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی، نقد و بررسی رویکرد‌های تجمیع و ادغام واحد‌ها و مراکز، چالش‌های ساماندهی آموزشی عالی با تأکید بر نقش هیئت‌های امنا و استقلال دانشگاهی و مطالعات تطبیقی ساماندهی آموزش عالی در کشور‌های مختلف در سالن اجتماعات دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی تهران آغاز به کار کرد.
 
براساس این گزارش، ابراهیم صالحی‌عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رئیس انجمن آموزش عالی ایران، در ابتدای این کنفرانس گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و سلسه همایش‌های برگزار شده توسط انجمن آموزش عالی از سال ۱۳۸۷ تا کنون ارائه و بیان کرد: آموزش عالی موتور محرکه رشد اقتصادی کشور است و انتظار می‌رود سیستم‌های آموزشی، آموزش عالی و دانشگاه‌ها توسعه پیدا کنند و به سمت کیفیت گام بردارند که باید برای تحقق این امر سرمایه‌گذاری خوبی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: برای حرکت در مسیر تغییر و تحول آموزش عالی، بایستی ضمن بررسی، تفکر و ساماندهی مجدد، تجدید نظر و بازنگری هم صورت پذیرد که لزوم برگزاری این کنفرانس در راستای شناسایی مسیر درست، اصلاحات همه‌جانبه و بهره‌مندی از صاحب‌نظران و متخصصان این امر است تا پشتوانه علمی ایجاد و داده‌ها جمع‌آوری شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه بحث آموزش عالی از مهمترین مسائل روز جامعه است و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک زیرنظام اصلی با هدف مهارت‌محوری می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد، تأکید کرد: امیدوارم حاصل این بحث‌ها و ادامه این سلسه مباحث در آینده، راهکار‌های اجرایی برای تصمیم‌گیران در وزارت علوم و نهاد‌هایی که مسئول آموزش عالی کشور هستند، ارائه کند و حرفه‌گرایی و مهارت‌سازی که یکی از چالش‌های آموزش عالی است، مورد توجه سیاست‌گذاران قرار گیرد.

رئیس انجمن آموزش عالی ایران در پایان بحث ساماندهی آموزش عالی را به معنای ارتقای کیفیت معرفی و بیان کرد: ساماندهی و بازنگری به معنی محدود کردن نیست، بلکه برای شناسایی مسیر درست، رشد و توسعه کمی و کیفی آموزش عالی کشور مؤثر خواهد بود.

یادآور می‌شود، عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی، حسین رحیمی، مشاور و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد یمنی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از سخنرانان اصلی این کنفرانس هستند و هم‌اکنون پنل‌های تخصصی این کنفرانس در حال برگزاری است.
انتهای پیام
captcha