یک نماینده مجلس انقلابی باید باتقوا و خداترس باشد
کد خبر: 3865405
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

یک نماینده مجلس انقلابی باید باتقوا و خداترس باشد

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه رشت با بیان اینکه یک نماینده مجلس انقلابی باید تقوا داشته و خداترس باشد، عنوان کرد: ‌برخی از نمایندگان به دولت فشار می‌آوردند تا عزل و نصب مدیران ادارات با نظر آنان انجام شود که درست نیست.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 29 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به پایان کار هیئت‌های اجرایی و آغاز کار مهم هیئت‌های نظارت بر انتخابات،‌ اظهار کرد: انتخابات حق‌الناس است و لذا در احراز صلاحیت کاندیداها دقت شود.

وی با بیان اینکه مردم نقش مهم انتخاب افراد اصلح را بر عهده دارند، گفت: نمایندگان مجلس باید صدای رسای مردم باشند و امورات حوزه‌های انتخابیه خود را پیگیری کنند. در استان گیلان با مشکلات زیرساختی نظیر آب شرب و راه مواجه هستیم که باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی مسائل استان و استفاده درست و بهینه از بیت‌المال در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، اضافه کرد: آلودگی رودخانه‌های رشت و پسماند سراوان جزو طرح‌های مهم و اولویت‌دار استان و رشت است که متاسفانه به محیط زیست آسیب می‌رساند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانشگاهیان و حوزویان نقش مهمی در حل مسائل کشور دارند، تصریح کرد: بیانیه 777 نفر از اساتید دانشگاهی با محوریت اقتصاد ایران نشان‌دهنده توجه نخبگان جامعه به مسائل و موضوعات جاری است.

وی اقدامات قوه قضاییه را موجب روشن شدن نور امید در دل جامعه دانست و متذکر شد: مسئولان سه قوه باید غفلت را کنار بگذارند و با جدیت به دنبال رفع مشکلات جامعه باشند.

آیت‌الله فلاحتی آسیب‌های ناشی از بالا رفتن قیمت بنزین که متوجه بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه شده است را گران‌کننده دانست و خاطرنشان کرد:‌ از ادارات صمت، اصناف و تعزیرات حکومتی می‌خواهیم نظارت خود را جدی کنند.

وی با بیان اینکه یک نماینده مجلس انقلابی باید تقوا داشته و خداترس باشد، عنوان کرد: ‌برخی از نمایندگان به دولت فشار می‌آوردند تا عزل و نصب مدیران ادارات با نظر آنان انجام شود که درست نیست و این وظیفه را باید استاندار انجام دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به تاکید تربیت اسلامی بر انسان‌سازی، گفت: تشویق و تنبیه فرزندان دو روش تربیتی است، اما براساس آموزه‌های دینی و انسانی همواره تشویق بر تنبیه ارجحیت دارد و بیشتر نتیجه می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط در تشویق و تنبیه، یادآور شد: تنبیه بدنی و سرزنش کردن از روش‌های نادرست تربیتی است و تنها لجاجت فرزند را بیشتر می‌کند. افرادی که در دوران کودکی با افراط در تنبیه مواجه شدند، در بزرگسالی از محبت و اخلاق دور خواهند شد.

انتهای پیام
captcha