اخبار معارفی رسانه‌ها/ ابلاغ مصوبه یکسان‌سازی فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3866421
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

اخبار معارفی رسانه‌ها/ ابلاغ مصوبه یکسان‌سازی فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «ابلاغ مصوبه یکسان‌سازی فعالیت‌های قرآنی» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه سوم دی‌ماه اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز شش خبر با عناوین اراکی در گرامیداشت کشتار مسلمانان نیجریه سخنرانی می‌کند، تلاوت محمد کاکاوند در چهارصدمین کرسی تلاوت نفحات القرآن+صوت و عکس، ستم به زکزاکی را هر آیینی محکوم می‌کند/ لزوم توجه نهاد‌های حقوق بشر به وضعیت شیخ، تمدن‌سازی نوین اسلامی نیازمند تقویت دیپلماسی فرهنگی است، برگزاری کرسی تلاوت رضوی باحضور حمید شاکر‌نژاد و هاشم روغنی و تلاوت ترتیل صفحه ۲۵۰ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن آیات، منتشر کرده است.

تسنیم

سه خبر صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز جاری نیز شامل امام‌خمینی(ره) در مقابل اعتراضات توأم با "اعمال حربی" می‌ایستاد، داستان راهزنی که از هوس چشم پوشید و صاحب کرامت شد و یک چشم شیخ زکزاکی نابینا و اوضاع جسمی او وخیم شده است، هستند.

ایرنا

«شیخ زکزاکی به دنبال وحدت دنیای اسلام است» عنوان یک خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز یک خبر با عنوان «مصوبه یکسان‌سازی فعالیت‌های قرآنی ابلاغ شد» منتشر کرده که در آن آمده است: طی نامه‌ای از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه یکسان‌سازی عناوین و محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی با مفاد راهبردی منشور که در سومین جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور به تصویب رسیده بود، برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد. اواخر آبان‌ماه امسال، جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. جلسه‌ای که مصوبه مهم آن یکسان‌سازی عناوین و محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها در لایحه بودجه سالانه با مفاد اسناد راهبردی بود.
در این مصوبه آمده است: «به منظور تسریع و شفاف‌سازی مراحل اجرای اسناد راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان برنامه و بودجه موظف شد با هماهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نسبت به یکسان‌سازی عناوین و محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها در لایحه بودجه سالانه با مفاد اسناد راهبردی اقدام کند.» بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه اختصاص بودجه قرآنی فعالیت‌های صورت گرفته را با مفاد اسناد راهبردی تطبیق خواهد داد. همچنین همه دستگاه‌هایی که در قانون بودجه، ردیفی با عنوان قرآنی دارند، مشمول مصوبه‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

دو خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل چرا رزق و روزی‌ ما کم می‌شود؟ و داستان‌های شگفت‌انگیز از زندگی و کرامات حضرت عیسی(ع)؛ از صحبت با مردگان تا گرفتاری مرد مغرور هستند.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز یک خبر با عنوان «همایش بررسی اندیشه‌های خاندان آیت‌الله شیخ اسماعیل محلاتی» منتشر کرده است.

میزان

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «طرح «سفیران فهما»؛ در راستای افزایش علم در کشور کلید خواهد خورد»، «حکم تأخیر انداختن نماز ظهر جمعه» و «وضوی زن در حضور نامحرم» هستند.

ایسنا

شش خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز جاری نیز شامل «سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور شد»، «واکنش رایزن فرهنگی ایران در لبنان به تعطیلی نمایشگاه کتاب بیروت»، «مهمترین عوامل مهم و کلیدی موثر بر همکاری دانشگاه‌های جهان اسلام»، «معرفی اسلام ناب و مستند به جهان، موضع و راهبرد مجمع اهل بیت(ع) است»، «آتشِ «نوتردام» دامن کریسمس را هم گرفت» و «نظام دفاعی ایران به ملت متصل است» هستند.

 

انتهای پیام
captcha