بازدید مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن از مؤسسه اهل بیت(ع) خمینی‌شهر
کد خبر: 3866613
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸

بازدید مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن از مؤسسه اهل بیت(ع) خمینی‌شهر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرکل اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم طی بازدیدی که از مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر داشت به آسیب‌های فعالیت‌های قرآنی کشور اشاره کرد.

ارسالی//تشریح مدیرکل اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن کشور از روند فعالیت‌های قرآنی کشوربه گزارش ایکنا؛ طی بازدیدی که حسین بهبودی، مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم کشور از دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی شهر داشت، نشستی نیز با مدیران و مسئولان این مرکز برپا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانیان، مدیر مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) با اشاره به تشریح فعالیت‌های مؤسسه به نعمت‌های الهی اشاره کرد و افزود: قرآن‌ کریم و اهل بیت(ع) دو نعمت ویژه خداوند به بشریت است که باید با جان و دل در مسیر عمل به دستورات این دو نعمت الهی حرکت کرد تا بتوان حق این نعمت را ادا کرد.

در ادامه این جلسه، حسین بهبودی، ضمن قدردانی از فعالیت‌های این مؤسسه گفت: معرفی قرآن برای اقشار و گروه‌های سنی متفاوت قالب خودش را می‌طلبد و اگر این معرفی به صورت کامل باشد، مردم شیفته و عامل قرآن می‌شوند.

بهبودی در مورد وضعیت عمومی جامعه قرآنی در کشور افزود: در زمینه ارتباط و انس با قرآن وضعیت مطلوبی در کشور برقرار نیست و با توجه به پژوهش‌هایی که در ابعاد و زوایای مختلف در این زمینه صورت گرفت، انس با قرآن در کشور ما در شأن یک جامعه اسلامی نیست. میزان تلاوت قرآن در کشور پایین است.

بهبودی تصریح کرد: با گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، اما تولیدات قرآنی در رتبه بالایی قرار ندارد. در مقایسه کشورهای اسلامی با غیر اسلامی، شاخص‌های بسیار مناسبی تعیین شده و همچنین نسبت به قبل از پیروزی انقلاب، رشد چشمگیری داشته است، اما اکنون به دلایل مختلف پیشرفت نداشته‌ایم.

بیان آسیب‌های فعالیت‌های قرآنی در سازمان‌ها
وی با اشاره به آسیب‌های فعالیت‌های قرآنی در سازمان‌ها و نهادها گفت: متاسفانه در دستگاه‌های دولتی مسئولان آشنا با امور قرآنی انتخاب نمی‌شوند، اگر در حکومت اسلامی هر شخص بر اساس معیارهای قرآنی انتخاب شود و هرکسی که بخشی از مسئولیت حکومت اسلامی را دارد با بخشی از مضامین و معارف قرآن آشنا باشد، می‌تواند مسئولیتش را به نحو احسن انجام دهد. لذا مبنای انتخاب مدیران چون قرآنی نیست؛ مسئولان هم اشتیاقی به پیشرفت‌های قرآنی ندارند.

مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم کشور افزود: نکته بعد فعالیت‌های موازی کاری است که باعث شده به توسعه و ارتقای مدنظر جمهوری اسلامی در بحث قرآن دست نیابیم. قرار گرفتن بعضی مؤسسات در زمره شرکت‌های تجاری، موضوع دیگری است؛ زیرا در قانون برای این موضوع، تفکیک ایجاد نشده است. این مقررات باعث شده فعالان قرآنی مظلومتر از قبل واقع شوند و وضعیت قرآنی در کشور نامطلوب باشد.

بهبودی با اشاره به بی‌توجهی دولت نسبت به بودجه‌های قرآنی گفت: در چند روز گذشته دولت مردان بودجه قرآنی سال ۹۹ را تقدیم مجلس کردند که نسبت به سال گذشته 80 درصد اعتبارات قرآنی بخش عمومی صندوق توسعه مشارکت فرهنگ قرآنی کاهش یافته است. این امر نشان از چیست؟ با این وجود انتظار دارید در مباحث قرآنی چه اتفاقی بیافتد؟ قطعا می‌توانیم بگوییم این دولت نگاه مسالمت آمیزی به فعالیت‌های قرآنی ندارد.

مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن‌ الکریم کشور با اشاره به روز نهم دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: رشد تربیت قرآنی مبتنی بر آموزه‌ها، مطالبات و منویات مقام معظم رهبری و امام راحل در حال اجراست و در حال حاضر تاکید بسیاری از برنامه‌های سازمان دارالقرآن بر افزایش بصیرت مردمی است.

بهبودی در ادامه بازدید و نشست با مدیر و مسئولان مؤسسه بیان کرد: مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) یکی از افتخارات جامعه بوده که نیازمند تبلیغ و ترسیم برای سایر مجموعه‌ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مؤسسه به خودی خود به عنوان یک الگو برای فعالان قرآنی مطرح شده است و موضوع خلوص به عنوان یک ویژگی در مدیریت و پرسنل آن به وفور قابل مشاهده هست.

انتهای پیام
captcha