فتنه دشمنان پايان ندارد
کد خبر: 3866884
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

فتنه دشمنان پايان ندارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه اقدامات فتنه‌گران پایان‌پذیر نیست، گفت: فتنه‌گران دست‌بردار نیستند و باید با بصیرت و هوشیاری در سالروز نهم دی به میدان بیاییم تا در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بار دیگر به فتنه‌گران نشان دهیم که مردم پای کار هستند و اجازه فتنه و آشوب را به آن‌ها نخواهند داد.

فتنه دشمنان پايان ندارد

به گزارش ايكنا از قزوين،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوين، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با اشاره به سالروز هفت دی‌ماه 57 و حماسه‌آفرینی مردم قزوین در مقابل اشرار نظام منحوس شاهنشاهی، اظهار کرد: نظام شاهنشاهی ایده‌های انگلیس و آمریکا را پیاده می‌کرد و برای خدمت به اجانب در مقابل مردم قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: شاه با اجانب روابط خوبی داشت اما با مردم رفتار ناپسند و همراه با عصبانیت داشت و در تاریخ کشور و انقلاب روز تلخی را در هفتم دی 57 رقم زد و کودکان را به شهادت رساند اما مظلومیت و خون به ناحق ریخته آن‌ها، بساط ظلم و جور اجانب را از کشور دور کرد و پیروزی انقلاب اسلامی و به روی کار آمدن نظام، جایزه صبر مردم شد.

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: در قیام هفت دی سال 57، مردم قزوین كه از خفقان و ظلم رژیم ستم شاهی به ستوه آمده بودند، به تأسی از رهنمودهای امام خمینی(ره) برای مقابله با طاغوت و همچنین حضور در تشییع پیكر شهدایی كه روز قبل به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیده بودند، به خیابان‌ها آمده و راهپیمایی كردند و مزدوران رژیم ستم شاهی در اقدامی جنایتكارانه با تیراندازی به سمت مردم عده‌ای از آنان که بسیاری از آن‌ها را كودكان تشكیل می دادند، به خاك و خون كشیده و زخمی و شهید كردند.

امام جمعه قزوين بيان کرد: با یک بررسی می‌توان رصد کرد که استان قزوین در فضاهای حمایت از دین و انقلاب چگونه بوده و چه وضعیتی دارد؟ هفتم دی‌ماه نماد مقاومت و ایستادگی مردم قزوین است، اما پیش از این واقعه نیز قزوین یکی از شهرهایی بود که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی به‌عنوان شهر پیشتاز و اهل مبارزه و شهر مجاهدان از جان گذاشته و شهر مریدان مرجعیت و رهبری و پیروان امام در دوران تبعید ایشان شناخته می‌شود.

خطیب نمازجمعه قزوين در ادامه به حماسه نهم دی 88 که به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت فقیه نامگذاری شده است، اشاره کرد و گفت: پس از شرارت‌هایی که فتنه‌گران داشتند و تلاش کردند تا مملکت را به آشوب بکشند، مردم در نهم دی قیام و این فتنه را خاموش کردند.

وی افزود: محور این اتفاقات در تهران بود اما در سایر شهرهای کشور نیز مردم قیام کردند، قیام مردم تهران ویژه و تحسین‌برانگیز بود و پس از این قیام باشکوه، همه آلودگی‌های فتنه‌گران کنار رفت.

آيت‌الله عابدينی با تأکید بر اینکه اقدامات فتنه‌گران پایان‌پذیر نیست، بیان کرد: فتنه‌گران دست‌بردار نیستند و باید با بصیرت و هوشیاری در سالروز نهم دی به میدان بیاییم تا در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بار دیگر به فتنه‌گران نشان دهیم که مردم پای کار هستند و اجازه فتنه و آشوب را به آن‌ها نخواهند داد.

انتهای پیام
captcha