دیدار رئیس سازمان دارالقرآن با خانواده «آزاد و فرهاد»؛ کولبرانی که جان خود را برای خانواده از دست دادند
کد خبر: 3866943
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

دیدار رئیس سازمان دارالقرآن با خانواده «آزاد و فرهاد»؛ کولبرانی که جان خود را برای خانواده از دست دادند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم روز گذشته، ششم دی‌ماه، به دیدار خانواده آزاد و فرهاد خسروی رفت، کولبرانی که چندی پیش در سرمای طاقت‌فرسای کوه‌های کردستان جان به جان‌آفرین تسلیم کردند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم روز گذشته، ششم دی‌ماه ضمن سفر به استان کردستان، به نمایندگی از حجت‌الاسلام والمسلمین قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به دیدار خانواده آزاد و فرهاد خسروی، کولبران 14 و 16 ساله‌ای که چندی پیش در سرمای طاقت‌فرسای کوه‌های کردستان جان به جان‌آفرین تسلیم کردند، در روستای نی شهرستان مریوان رفته و از خانواده ایشان دلجویی کردند.

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ در این دیدار یک ساعت و نیمه که مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در آن حضور داشتند، پای درد دل پدر، مادر، برادران و اهالی روستا نشسته و با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس سازمان دارالقرآن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با این دیدار اظهار کرد: مشکل عمده مردم منطقه معیشت و بیکاری است. مردم رنج‌دیده روستا عنوان کردند که ما در این منطقه نه زمین کشاورزی داریم و نه کارخانه و ناچاریم که برای امرار معاش کولبری کرده و کیلومترها از روستا به سمت مرز برویم تا از مسیری صعب‌العبور و خطرناک برای به دست آوردن روزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان جان و سلامت خود را در این کوه‌های خطرناک مرزی به خطر بیندازیم.

وی با بیان اینکه تنها امید برخی از مردم این روستا و مناطق اطراف آن به یارانه ناچیزی است که دریافت می‌کنند و هیچ امکانات و توان مالی برای ادامه تحصیل فرزندان‌شان وجود ندارد، افزود: آزاد و فرهاد، دو نوجوان ۱۴ و۱۶ ساله بودند که برای اولین بار جهت امرار معاش و تأمین هزینه درمان چشم پدر و اعصاب و افسردگی مادر و کم‌خونی برادر مبادرت به کولبری کردند که متأسفانه جان خویش را در این مسیر از دست داده و خانواده را داغدار کردند.

اخوان‌صباغ ادامه داد: از آنجا که قرآن، محور وحدت اسلامی است و خانواده داغدار این دو نوجوان نیز از برادران اهل سنت ما هستند، وظیفه دانستیم که برای دلجویی از خانواده این عزیزان به منزل ایشان برویم. البته فشار‌های به ما وارد شد که به هیچ وجه نباید به خانه ایشان بروید، چراکه ممکن است با واکنش بد خانواده آن‌ها مواجه شویم، ولی هنگامی که در منطقه حاضر شده و به منزل ایشان رفتیم، با استقبال گرم خانواده کولبران مواجه شدیم.

اخوان صباغ تصریح کرد: خواسته به حق مردم در این دیدار این بود که مسئولان در این منطقه حاضر شده و حرف‌های به حق ایشان را شنیده و در رفع مشکلات ایشان اقدام عملی کنند. مردم منطقه در این دیدار بیان می‌کردند که مدت دو سال است بازارچه مرزی بسته شده و این بزرگ‌ترین مشکلی است که باعث شده تا همه به سمت کولبری بروند. اگر این بازارچه که مشخص نیست چرا بسته شده، دوباره راه‌اندازی شود، بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در این دیدار ضمن اهدای یک جلد قرآن نفیس به خانواده خسروی، مسئله بیمه و درمان والدین این دو نوجوان را پذیرفت و دستورات لازم را صادر کرد. همچنین، در مورد پیگیری ملاقات نمایندگان اهالی منطقه با حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، برای انعکاس مشکلات نیز قول مساعد داد.

خانواده جان‌باختگان و اهالی روستا نیز ضمن استقبال گرم از هیئت اعزامی به منطقه، از حضور ایشان و گوش دادن به درد دل و مشکلات آن‌ها تشکر کرده و اظهار کردند: ما همواره در خط اسلام بوده و افراد معاند نظام نیستیم، بلکه با جان و مالمان از مرزها و نظام دفاع کرده و خواهیم کرد. ایشان در این دیدار بیان کردند که ما مشکلاتی داریم که باید با همت مسئولان مرتفع شود.

اهالی منطقه از مسئولان حاضر در این دیدار خواستند تا درد دل آن‌ها را به مسئولان رسانده و سلام ایشان را نیز به رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ کنند.

انتهای پیام
captcha