ثبت‎نام ۲۵۰۰ لرستانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3867265
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

ثبت‎نام ۲۵۰۰ لرستانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان گفت: تا پایان مهلت ثبت‎نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم دو هزار و ۵۰۹ قرآن‎آموز لرستانی در سامانه ثبت‎نام کرده‌اند.

ثبت‎نام 2500 لرستانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنمنصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در گفت‎وگو با ایکنا، از ثبت‎نام دو هزار و 509 نفر در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و 948 نفر در بخش کتبی، 271 نفر در بخش شفاهی زیر 10 سال و 290 نفر در بخش آزمون الکترونیکی ثبت‎نام کرده‎اند.

وی با اشاره به این‎که الیگودرز با 617 نفر، بیشترین شرکت‎کننده در آزمون را دارد، تصریح کرد: خرم‎آباد با 519 نفر، دورود با 335 نفر و ازنا با 330 نفر ثبت‎نامی بیشترین آمار ثبت‎نام در استان را به خود اختصاص داده‎اند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‎کل ارشاد لرستان با اشاره به این‎که مهلت ثبت‎نام در این دوره از آزمون پس‌از دو بار تمدید 27 آذرماه به اتمام رسید، عنوان کرد: داوطلبان در 15 رشته ثبت‎نام کرده و به‌صورت کتبی، شفاهی و الکترونیکی به رقابت خواهند پرداخت، این در حالی‌است که مهلت ثبت‌نام و مشاهده دوره آموزشی برای رشته‌های الکترونیکی تا پانزدهم دی‌ماه خواهد بود.

احمدی با اشاره به این‌که هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در چهار گروه امتحانی و 15 رشته برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این دوره گروه ترجمه و مفاهیم قرآن‌ کریم در دو رشته تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی سوره بقره، گروه معارف اهل‌بیت(ع) در دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع) برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‎کل ارشاد لرستان، ادامه داد: همچنین گروه حفظ قرآن کریم در 9 رشته حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 15 جزء اول، حفظ 20 جزء اول، حفظ 25 جزء اول و حفظ کل و گروه آموزش‌های الکترونیکی در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع) یک و دو و روخوانی قرآن‌ کریم برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: رشته‌های گروه آموزش‌های الکترونیکی شامل سبک زندگی و سیره معصومین(ع) با همکاری سامانه مجازی نورالمجتبی و روخوانی قرآن‌ کریم با همکاری سامانه مجازی حامیم برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به زمانبندی برگزاری آزمون، عنوان کرد: آزمون رشته‌های الکترونیکی 25 و 26 دی‌ماه و آزمون رشته‌های کتبی دهم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‎کل ارشاد لرستان در رابطه با منابع آزمون، تصریح کرد: بجز رشته تفسیر سوره بقره که منبع آن تفسیر نمونه است، در تمام رشته‌های آزمون که به‌صورت کتبی برگزار می‌شود، متون و ترجمه‌های متداول قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه قابل استفاده است کمااینکه نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل 70 امتیاز و نمره قبولی در آزمون الکترونیکی کسب حداقل 80 امتیاز است.

انتهای پیام
captcha