اندیشمندان جهان اسلام به سکوت خود در خصوص شیخ زکزاکی پایان دهند
کد خبر: 3867487
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
آیت‌الله مکارم شیرازی:

اندیشمندان جهان اسلام به سکوت خود در خصوص شیخ زکزاکی پایان دهند

گروه سیاست و اقتصاد ــ مرجع تقلید شیعیان بر لزوم حرکت فعالانه نهادهای بین‌المللی و همچنین اندیشمندان جهان اسلام در زمینه دفاع از حق شیخ زکزاکی تأکید کرد.

اندیشمندان جهان اسلام به سکوت خود در خصوص شیخ زکزاکی پایان دهندبه گزازش ایکنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم ‌شیرازی امروز 8 دی‌ماه در دیدار اعضای خانواده شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی شخصیتی قهرمان و مبارز است که 6 فرزند خود را تقدیم اسلام کرده است.
وی افزود: متاسفانه ایشان امروزه با شرایط بسیار اسفناکی در حبس به سر می‌برد. با اینکه دیگر ظلمی نیست که در حق شیخ و خانواده‌اش نکرده باشند، ولی سازمان‌های بین‌المللی باز هم در این خصوص بی‌تفاوت بوده‌اند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: این سکوت خفت‌بار مدعیان حقوق بشر و سران کشورهای اسلامی در قبال این ظلم آشکار پذیرفتنی نیست.
وی با محکوم کردن این جنایت در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان بیان کرد: امیدواریم که شخصیت‌ها و متفکران جهان اسلام به تحرک بیشتر در این خصوص برسند. اندیشمندان جهان اسلام باید نسبت به این جنایات اعتراض کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: نقش شیخ زکزاکی در گرایش مردم نیجریه به سمت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) غیر‌قابل‌انکار و قابل تقدیر است. همچنین فداکاری ایشان و همچنین جنایات و ظلم‌هایی که در حق وی شده در تاریخ اسلام کم سابقه است.
وی شیخ زکزاکی را در حقیقت شهید زنده جهان اسلام دانست و گفت: امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آنها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.
این مرجع تقلید افزود: ایشان علیه حکومت نیجریه قیام و حرکتی نکرده است، گناه او این است که نفوذ مردمی زیادی دارد و مردم ایشان را دوست دارند.
وی در پایان بر لزوم فعالیت جدی‌تر دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص اعتراض و پیگیری برای خلاصی یافتن این شخصیت برجسته شیعی در آفریقا از دست ظالمان تاکید کرد.
انتهای پیام
captcha