دفاع تمام قد مردم در حماسه ۹ دی از نظام و انقلاب اسلامی
کد خبر: 3867503
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

دفاع تمام قد مردم در حماسه ۹ دی از نظام و انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سابق خانه مطبوعات استان قزوین گفت: مردم به‌عنوان پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی در حماسه ۹ دی ۸۸ از نظام و انقلاب خود به‌خوبی دفاع کردند و بعد از آن نیز در همه مقاطع حضوری فعال داشتند چنانچه در حوادث آبان ماه امسال نیز این‌گونه بود.

مردم پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

سیدعبدالعظیم موسوی، رئیس سابق خانه مطبوعات استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار کرد: مهم‌ترین خصوصیت حکومت مردمی و مبتنی بر رأی این است که همواره در برهه‌های مختلف به اصلی‌ترین سرمایه خود یعنی مردم رجوع می‌کند.

وی افزود: اگر تفکر اغراق‌آمیز نداشته و با واقع‌بینی و عدم ترس به موضوعات مختلف پیش‌آمده نگاه کنیم بی‌شک شاهد آن خواهیم بود که تعداد کسانی که معترض هستند همواره بسیار کمتر از کسانی است که مدافع نظام هستند؛ لذا نباید از اعتراضات ترسید.

موسوی تصریح کرد: هر نظامی از آمریکا گرفته تا فرانسه و انگلیس و ایران معترضان و مخالفانی نسبت به حکومت دارند؛ لذا نباید نگران بود و وجود این معترضان را به معنای آن دانست که کشور و نظام طرفدار ندارد.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 اعتراضاتی نسبت به نتیجه انتخابات صورت گرفت، اما با گذر زمان وقتی شرایط طوری شد که اصل نظام به مخاطره افتاد و جریان به سمتی رفت که دیگر موضوع انتخابات مطرح نبود بلکه فتنه‌ای در کشور ایجاد شده بود، مردم به‌عنوان سرمایه اصلی نظام به میدان آمدند و حماسه 9 دی اتفاق افتاد.

در فتنه تشخیص حق و باطل سخت است

این روزنامه‌‌نگار بیان کرد: در فتنه جبهه حق آغشته به رگه‌هایی از باطل است و برعکس آن نیز صادق است از این‌رو آدم دلسوز ممکن است اشتباه کند؛ لذا طبق سفارش امیرالمؤمنین(ع) نباید حق را به شخص سنجید. ایشان فرمودند «عاقل کسی است بین حق و حق‌تر بتواند حق‌تر را انتخاب کند».

رئیس سابق خانه مطبوعات استان قزوین یادآور شد: در فتنه 88 جریانات ایجاد شده با رهبری واحد در حال انجام بود و عده‌ای با رهبری دو نفر که در انتخابات حضور داشتند تلاش می‌کردند که انتخابات را ابطال و بار دیگر انتخابات برگزار شود.

وی اضافه کرد: در سال 88 تعدادی از کسانی که زمینه را برای سوءاستفاده علیه نظام آماده می‌دیدند به میدان آمدند و با استفاده از فضایی که جمعی معترض نسبت به انتخابات داشتند اقدام به آشوب و فتنه‌گری کردند.

مدیرمسئول روزنامه ولایت قزوین بیان کرد: متأسفانه هم‌زمان با این موج‌، عناصر آمریکایی - اسرائیلی که ماهیت آن‌ها در تضاد کامل با انقلاب اسلامی بود با نفوذ خود جریان 88 را به سمتی بردند که در نهایت شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را راه انداختند.

وی با تأکید بر اینکه در همان برهه از تاریخ در سرمقاله‌ای اعلام کردم این مسئله انحراف است، گفت: مصادره شعارهای یک جریان سالم و تبدیل آن به چیزی که در راستای مقاصد و منافع خودشان بود یک انحراف از شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت.

موسوی تأکید کرد: بزرگ‌ترین اشتباه معترضان به انتخابات همراهی آن‌ها با این جریان بود چرا که این همراهی تمام عملکرد پیشین آن‌ها را در طول انقلاب زیر سؤال برد.

معیاری به نام حق داشته باشیم

این فعال حوزه رسانه استان قزوین بیان کرد: مردم به‌عنوان پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی در حماسه 9 دی 88 از نظام و انقلاب خود به‌خوبی دفاع کردند و بعد از آن نیز در همه مقاطع حضوری فعال داشتند چنانچه در حوادث آبان ماه امسال نیز این‌گونه بود.

وی تأکید کرد: باید همه ما شاخص و معیاری به نام حق داشته باشیم تا بتوانیم بر حسب آن شاخص عملکرد افراد را مورد سنجش قرار دهیم، لذا در جریان فتنه‌ها باید بسیار مراقب باشیم که حق را قربانی افراد نکنیم.

موسوی با اشاره به آشوب‌های آبان ماه 98 گفت: با وجود اینکه میزان خرابی به وجود آمده توسط اشرار در آبان 98 در تاریخ انقلاب بی‌نظیر بود اما آنچه در آبان ماه امسال رخ داد اغتشاش بود نه فتنه؛ لذا داستان فتنه و اغتشاش از هم جداست و باید به‌صورت جداگانه بررسی شود.

رئیس سابق خانه مطبوعات استان قزوین با بیان اینکه جریان رخدادهای سال 88 با جریان آبان 98 چند تفاوت عمده داشت، گفت: فتنه دارای برنامه و رأس و رهبر است و اگر این ارکان را نداشته باشد باید آن را اغتشاش نامید. لذا آنچه در آبان ماه انجام شد آشوب و اغتشاش بود.

وی ادامه داد: بی‌شک در هر برهه‌ای از تاریخ کشورمان معترضانی وجود دارد که نباید از این موضوع نگران بود زیرا نمی‌توان حکومتی را در طول تاریخ دید که هیچ معترضی نداشته باشد.

موسوی در پایان بر لزوم هوشیاری و آگاه‌سازی رسانه‌های کشورمان در مسیر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم به‌عنوان سرمایه اصلی نظام تأکید و خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌های در خط انقلاب تلاشی برای تأثیرگذاری نداشته باشند به‌طور قطع ضدانقلاب که در کمین نشسته است و به دنبال فرصتی برای نفوذ در نظام و دست‌یابی به اهداف خود است وارد میدان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha