برگزاری راهپیمایی سمنانی‌ها در پی ترور شهید سلیمانی
کد خبر: 3868619
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

برگزاری راهپیمایی سمنانی‌ها در پی ترور شهید سلیمانی

گروه اجتماعی ــ مردم شهرهای مختلف استان سمنان پس از اقامه نماز جمعه و در پی ترور شهید قاسم سلیمانی راهپیمایی اعتراضی را علیه آمریکا برگزار کردند.

برگزاری راهپیمایی سمنانی‌ها در پی ترور شهید سلیمانی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در عراق، مردم متدین و انقلابی استان سمنان امروز 13 دی در شهرها و نقاط مختلف خود را به سمت مکان نماز جمعه رساندند تا این حمله تروریستی را محکوم کنند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی به محضر ولی‌عصر (عج)،مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور ایران اعلام کرد: آئین بزرگداشت یاد و خاطره این سردار بزرگ اسلام امروز از ساعت ۱۰:۳۰ د رمسجد امام سمنان برگزار شده است.

تظاهرات مردمی در محکومیت این اقدام جنایت‌کارانه پس از اقامه نماز جمعه در همه شهرهای استان سمنان برگزار شده و مردم متدین و خداجوی استان از جای جای شهرها و روستاها خود را به مصلاهای نماز جمعه رسانده‌اند.

مسیر این تظاهرات در سمنان از مسجد امام تا چهارراه مازندران است هم اکنون مردم در بخش‌های خروجی مصلای سمنان هستند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر تروریسم سر می‌دهند. در نماز جمعه نیز مراسم ویژه‌ای برای شهادت سردار سلیمانی برگزار شد که با نوحه خوانی همراه بود و مردم در رثای این سردار اسلام بر سر و سینه زدند.

مردم شاهرود نیز از ساعت ۱۰ صبح در برابر مسجد غربا گردهم آمده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند. شدت خشم مردم از این اقدام آمریکایی‌ها فراوان است راهپیمایی اصلی اما بعد از نماز جمعه در مصلای این شهرستان برگزار شد. مردم شاهرود از دور و نزدیک آمده‌اند تا بار دیگر نشان دهند که از استکبار جهانی منزجر هستند.

همچنین دیگر شهرهای استان سمنان نیز صحنه راهپیمایی اعتراضی علیه جنایات آمریکا هستند. ندای مرگ بر آمریکا در شهرهای مختلف استان سمنان طنین افکن شده است دامغانی‌ها پس از نماز جمعه تجمعی باشکوهی را برگزار کردند.

حضور جوانان، بانوان، رزمندگان روزهای دفاع مقدس و خانواده شهدا در این مراسم دیدنی است. دامغانی‌ها با چشمانی اشک بار در سوگ سردار اسلام، مرگ بر آمریکا سر دادندند و مردم مهدی‌شهر و شهمیرزاد نیز پس از نماز جمعه شعارهای ضد استکباری سر داده و خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند. گرمساری‌ها نیز پس از خطبه‌های نماز جمعه در سوگ سردار سلیمانی روضه خوانی کرده و فریاد الله اکبر سر دادند.

تجمعی نیز در میامی و در مسجد جامع برگزار شد و مردم این شهرستان شرق نشین نیز در سوگ سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

مراسمی ویژه همچنین در سرخه، ایوان کی و آرادان با حضور پرشور مردم برگزار شد همچنین مردم رویان و بسطام نیز پس از نماز جمعه شعارهای ضد استکباری سر داده و خواستار انتقام خون سردار سلیمانی شدند.

امروز همه جای استان سمنان در رثای سردار قلب‌ها، سیاه پوش و عزادار بود. مردم با در دست داشتن تصویر شهید قاسم سلیمانی در جای جای استان به سوگواری پرداختند اما نکته مشترک در همه این راهپیمایی‌ها و تجمعات این بود که مردم به خوبی می‌دانند که ایران اسلام راه سردار سلیمانی را ادامه خواهد داد.

گفتنی است سردار سلیمانی بامداد امروز در پی شلیک موشک‌های بالگردهای آمریکایی در عراق شهید شد.

انتهای پیام
captcha