عفاف و حجاب شاخص فرهنگ عمومی است
کد خبر: 3869116
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

عفاف و حجاب شاخص فرهنگ عمومی است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عفاف و حجاب شاخص فرهنگ عمومی است، اظهار کرد: راهکارهای ترویج فرهنگ عمومی باید در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 14 دی‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با پیشنهاد به شورا گذاشتن موضوعات فرهنگی جامعه، اظهار کرد: خرد جمعی موجب نزدیک شدن به خروجی‌های مناسب می‌شود.

وی به نزدیک شدن شورای فرهنگی عمومی گیلان به موضوعات مورد مطالبه مردم اشاره کرد و افزود: صرف داشتن قانون نمی‌تواند تضمین‌کننده تمام موارد باشد و برنامه‌ریزی در مقام اجرا بسیار مهم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آیین‌نامه حجاب به خوبی تدوین شده است، تصریح کرد: در آیین‌نامه مذکور از ریز تا درشت موارد بیان شده، اما در مقابل با هجمه گسترده و سرمایه‌گذاری دشمن مواجه هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان اجرای برنامه‌های زیربنایی در عرصه فرهنگی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: در عرصه فرهنگی باید در دو موضوع منع و سلب و همچنین بیان، کار شود.

وی به نگاه همگان به خروجی شورای فرهنگ عمومی گیلان اشاره کرد و گفت: در مجموع خروجی شورای فرهنگ عمومی گیلان نسبت به استان‌های دیگر پررنگ‌تر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به الگوگیری استان‌های دیگر از برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین شورای فرهنگ عمومی این استان، خاطرنشان کرد: در فعالیت‌های فرهنگی تنها نمی‌شود اقدام‌های سلبی انجام داد؛ بنابراین برنامه‌های فرهنگی را از مقطع مهد کودک و پیش‌دبستانی‌های گیلان آغاز کردیم.

آیت‌الله فلاحتی وحدت و همکاری مسئولان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را اثرگذار ذکر کرد و یادآور شد: استاندار به تمام دستگاه‌ها و مراکز گیلان ابلاغ کند که رعایت عفاف و حجاب اسلامی الزامی است.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب شاخص فرهنگ عمومی است، اظهار کرد: راهکارهای ترویج فرهنگ عمومی باید در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه شود.

امام جمعه رشت به مسئولیت پدر و مادرها در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: والدین در تربیت فرزندان فرافکنی می‌کنند و تمام تربیت کودکان را به عهده مسئولان جامعه می‌دانند؛ در صورتی که 80 درصد تربیت فرزندان به عهده خانواده‌هاست.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فعالیت‌های صدا و سیما در عرصه فرهنگی تاثیرگذار است، بیان کرد: می‌طلبد صدا و سیما مرکز گیلان یک برنامه در هفته را با بهره‌گیری از اندیشمندان حوزه و دانشگاه به موضوع عفاف و حجاب اختصاص دهد.

وی بیان فلسفه عفاف و حجاب برای مردان و زنان را اثرگذار دانست و تصریح کرد: 18 راهکار برای فلسفه عفاف و حجاب بیان شده است.

انتهای پیام
captcha