باید سرمایه عظیم قرآنی را به بشریت عرضه کنیم
کد خبر: 3870384
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
جانشین رئیس جامعه المصطفی:

باید سرمایه عظیم قرآنی را به بشریت عرضه کنیم

گروه حوزه‌های علمیه - جانشین رئیس المصطفی گفت: باید سرمایه عظیم قرآنی را به بشریت عرضه کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید خالق‌پور در گفت‌.گو با ایکنا اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه ما قرآن است و در هیچ دین و مکتبی چنین سرمایه‌ای وجود ندارد.

جانشین رئیس جامعه المصطفی افزود: باید سرمایه عظیم قرآنی را به بشریت عرضه کنیم؛ قرآن لایه‌های مختلفی دارد یک لایه قرائت و نجوید و صوت و دیگری معرفت است، لایه‌های معرفتی آن فراوان است.

وی تصریح کرد: اگر طلاب را با این سرمایه آشنا کنیم آن‌ها دارای سرمایه‌ای عظیم می‌شوند و با این سرمایه عظیم در محیط اجتماعی خود حضور پیدا می‌کنند و در لایه‌های توده مردم و لایه‌های علمی جامعه رسوخ می‌کند.

خالق‌پور بیان کرد:مهم‌ترین هدف این است که سرمایه را به دست طلاب بدهیم و آن‌ها را در فهم این سرمایه بزرگ یاری و آن‌ها را با علم قرآنی مسلح کنیم تا با آن به رسالت خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: نگاه المصطفی به آموزش قرآن همین است در این خصوص ۶ حوزه دانشی تعریف کرده‌ایم که تمام رشته‌ها در این قالب ساماندهی شدند.
خالق‌پور گفت: یک حوزه دانشی قرآن و حدیث است که در این خصوص مجتمع عالی آموزشی ویژه قرآن داریم که سه مدرسه عالی ذیل آن است و ممکن است تکثیر شود.

جانشین رئیس جامعه المصطفی عنوان کرد: در این مجتمع رشته‌های مختلف آموزش داده می‌شود که بخشی به ظاهر قرآن و بخش عمده معرفتی شامل علوم قرآنی و قرآن محیط زیست و طبیعت و تاریخ است.

انتهای پیام
captcha