اسیر سوری پس از 32 سال اسارت در زندان‌های اسرائیل آزاد شد
کد خبر: 3870495
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

اسیر سوری پس از 32 سال اسارت در زندان‌های اسرائیل آزاد شد

گروه بین‌الملل ـ صدقی المقت، از قدیمی‌ترین اسرای سوری، پس از 32 اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، صبح امروز، 20 دی‌ماه آزاد شد.

به گزارش ایکنا؛ خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در شهر «قنیطره» سوریه گزارش داد که صدقی المقت، اسیر قدیمی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، صبح امروز پس از 32 سال اسارت آزاد شد.
 
براساس این گزارش، صدقی المقت، در نخستین اظهارات خود پس از آزادی گفت: همان طور که من بدون هیچ شرطی آزاد شدم، جولان نیز بدون هیچ شرطی آزاد خواهد شد و مسیر مبارزه تا آزادی کامل جولان اشغالی ادامه خواهد یافت.
 
وی در ادامه به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، ارتش و ملت این کشور درود فرستاد و گفت: امروز اراده ما بر تروریسم پیروز شد و من با اراده سوریه آزاد به جولان برگشته‌ام تا مسیر اخراج اشغالگران را کامل کنم.
 
پدر این اسیر آزاده سوری نیز به خبرنگار سانا گفت: این لحظه پیروزی را به رئیس‌جمهور سوریه، ارتش قهرمان و ملت مقاوم و پایدار سوریه تبریک می‌گویم.
 
منابع سوري اعلام كردند: همچنین امل ابوصالح یکی از ساکنان جولان هم که قرار بود تا ۲۰۲۳ در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برد، صبح امروز آزاد شد.

یادآوری می‌شود، صدقی المقت، 32 سال در زندان‌های رژیم اسرائیل در اسارت بوده است که پیشتر با آزادی مشروط از سوی مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل در ازای نرفتن به زادگاهش «مجدل شمس» در منطقه اشغالی جولان سوریه، مخالفت کرده بود.

وی بر پایبندی به سرزمین خود سوریه و پایبندی به هویت عربی سوریه و حقش در زندگی در منزل خود در زادگاهش تاکید کرد.

مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل، آگوست 2012 میلادی، المقت را پس از تحمل 27 سال اسارت در زندان‌های خود آزاد کردند، اما بار دیگر وی را 25 فوریه 2015، بعد از یورش به منزلش در منطقه مجدل شمس در جولان سوریه بازداشت کردند.

علت بازداشت مجدد وی، تهیه اسنادی درباره همکاری ارتش اشغالگر اسرائیل با تروریست‌های جبهه النصره بود.

این رژیم، 16 مه 2017 تصمیمی مبنی بر زندانی کردن المقت به مدت 14 سال صادر کرد و محاکمه صوری وی را بارها به تعویق انداخت.

المقت متولد مجدل شمس در منطقه اشغالی جولان سوریه به تاریخ 17-4-1967 میلادی است.
انتهای پیام
captcha