واقفان و خیران در حوزه وقف قرآنی شناخت پیدا کنند
کد خبر: 3870673
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

واقفان و خیران در حوزه وقف قرآنی شناخت پیدا کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کانون قرآنی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) گفت: خیران و واقفان در حوزه وقف قرآنی شناخت پیدا کنند و با آگاهی در این زمینه آثار و برکات وقف قرآنی را مورد توجه قرار دهند تا در این فضا نیز وقف‌های بیشتری در قزوین صورت بگیرد. 

لزوم توجه خیران قزوینی به وقف قرآنی/ رمز موفقیت موسسه بقیه‌الله (عج) فعالیت در راه خداست

خدیجه جهانی، مدیر کانون قرآنی حضرت بقیةالله الاعظم(عج) در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: از سال 86 «فخرالسادات میرواعظی» و «حاج یوسف اردکانیان» یک باب واحد مسکونی را برای قرآن وقف کردند چراکه خانم میرواعظی در خانه کلاس‌های قرآن داشتند و نیت کرده بودند این راه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: مکان این کانون وقف خاص مهد قرآن شده است، خداوند پاداش این وقف را می‌دهد، این پاداش خداوند است که در خانه‌ای که صاحبان آن اولاد نداشتند قرآن‌آموزان بسیاری به آن رفت‌وآمد کنند.

مدیر کانون قرآنی حضرت بقیةالله الاعظم(عج) تصریح کرد: خیران و واقفان در حوزه وقف قرآنی شناخت پیدا کنند و با آگاهی در این زمینه آثار و برکات وقف قرآنی را مورد توجه قرار دهند تا در این فضا نیز وقف‌های بیشتری در قزوین صورت بگیرد. 

وی با اشاره به فعالیت های این موسسه قرآنی در قزوین اعلام کرد: در همه رشته‌های قرآنی موسسه حضرت بقیةالله الاعظم(عج) قزوین ورودی موفق داشته است برای مثال «معصومه حمیدی» از حافظان بین‌المللی رشته حفظ قرآن کریم و از قرآن‌آموزان این کانون و افتخاری برای ما است.

جهانی بیان کرد: اخلاص و تلاش مربیان این کانون در حفظ قرآن کریم موجب شد قرآن‌آموزان در بسیاری از مسابقات مقام کسب کنند.

وی رمز موفقیت این کانون را فعالیت فی سبیل‌الله و قربة الی‌الله دانست و اضافه کرد: همه دوره‌ها رایگان برگزار می‌شود و همه مربیان نیز بدون دریافت وجه تدریس می‌کنند، بعد معنوی در موسسه بسیار پر رنگ است.

جهانی بیان کرد: 32 مربی در موسسه قرآنی بقیةالله الاعظم(عج) فعالیت دارند، همچنین 18 کلاس دانش‌آموزی، 15 کلاس بزرگ‌سال، دوره‌های تدبر در قرآن در این کانون برگزار می‌شودو در ماه های اخیر نیز دوره بینش‌های مطهر و سیره معصومین در این موسسه دنبال می شود.

مدیر کانون قرآنی حضرت بقیةالله الاعظم(عج) در پایان با اعلام اینکه 50 حافظ کل در این کانون تربیت‌شده‌اند، بیان کرد: روند رشد خیلی خوب است و برای آزمون ارشاد تنها مؤسسه‌ای که بیشترین آمار را داشت مربوط به این کانون بود و بالغ‌بر 411 نفر در آن ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام
captcha