حرام اعلام شدن سیگار الکترونیکی در اندونزی
کد خبر: 3874833
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

حرام اعلام شدن سیگار الکترونیکی در اندونزی

گروه بین‌الملل ــ یک سازمان اسلامی در اندونزی استفاده از سیگار الکترونیکی را حرام اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از The Star، سازمان محمدیه به عنوان دومین سازمان بزرگ اسلامی اندونزی در فتوایی، استفاده از سیگار الکترونیکی را حرام اعلام کرد.

واوان گوناوان عبدل وحید (Wawan Gunawan Abdul Wahid)، عضو فتوای شورا این سازمان گفت: این فتوا تأکیدی بر موضع محمدیه علیه انواع سیگارها صادر شده است.

پیش از این واوان گفته بود: استفاده از سیگار الکترونیکی، مانند سیگار معمولی حرام است، زیرا مصرف آن می تواند سلامت افراد را به مخاطره بیندازد.

وی اضافه کرد: مانند سیگارهای معمولی، سیگارهای الکترونیکی حاوی مواد اعتیادآور و مواد شیمیایی سمی هستند که باعث می‌شود به اندازه سیگارهای تنباکویی خطرناک باشند.

عضو شورای فتوای محمدیه همچنین گفت که این سازمان به دولت اندونزی و دولت های محلی توصیه کرده که ممنوعیت فروش، توزیع، تبلیغات و حمایت مالی از همه انواع محصولات دخانی و سیگارهای الکترونیکی را اجرا کنند.

محمدیه اولین گروه اسلامی در اندونزی است که علیه استعمال سیگارهای الکترونیکی فتوا صادر کرده است. این در حالی است که بزرگترین سازمان اسلامی این کشور، نهضت العلما و نیز شورای علمای اندونزی هنوز فتوایی در این مورد صادر نکرده‌اند.  

انتهای پیام
captcha