مخالفت قاطع با «معامله قرن» در بیانیه تظاهرات‌کنندگان یمنی
کد خبر: 3875374
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

مخالفت قاطع با «معامله قرن» در بیانیه تظاهرات‌کنندگان یمنی

گروه بین‌الملل ـ تظاهرات‌کنندگان در شهر «صعده» واقع در شمال یمن در بیانیه پایانی تجمع امروز، 11 بهمن‌ماه، بر مخالفت قاطع با طرح خبیث دونالد ترامپ مبنی بر «معامله قرن» تأکید کردند.

تأکید بر مخالفت قاطع با معامله قرن در بیانیه تظاهرات‌کنندگان یمنی
به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المسیره نت»، تظاهرات‌کنندگان یمنی در شهر صعده، در حالی که پرچم‌های یمن و فلسطین را در دست داشتند، پلاکاردهایی در محکومیت معامله قرن حمل کردند‌ و شعارهایی در محکومیت سیاست آمریکا در منطقه سردادند.
 
تظاهرات‌کنندگان در صعده یمن همچنین آمادگی خود برای حمایت از مقاومت ملت فلسطین و لبنان در برابر هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.
 
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در پایان با صدور بیانیه‌ای مخالفت قاطع خود با طرح خبیث ترامپ را اعلام کردند و مشارکت برخی از رژیم‌های عربی در این طرح را خیانت دانستند.

تظاهرات‌کنندگان یمنی با اشاره اینکه تفرقه جهان عرب و اسلام، باعث شد که دشمن آمریکایی و اسرائیلی به مقدسات امت اسلامی، تعدی کند، اظهار کردند: عربستان، امارات و سایر رژیم‌های عربی، به فروش مسئله فلسطین ادامه می‌دهند.
 
معترضان در پایان بیانیه خود، با اشاره به لزوم اتحاد ملت فلسطین، از ملت‌های عربی و اسلامی خواستند محصولات آمریکا و رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.
 
تظاهرات مردم پایتخت یمن در محکومیت معامله قرن

خبر دیگر از یمن حاکیست که قرار است ساکنان صنعا، پایتخت این کشور عصر امروز تظاهرات مشابهی تحت عنوان «نه به معامله قرن» را برگزار کنند.

کمیته مسئول برگزاری تظاهرات در یمن نیز با تأکید بر اهمیت مشارکت گسترده در راهپیمایی مردمی، تصریح کرد، هدف از این تظاهرات، اعلام مخالفت قاطع اقشار مختلف یمن با معامله قرن و پایبندی آنان به آرمان فلسطین به عنوان اصلی‌ترین آرمان امت اسلامی است.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هشتم بهمن‌ماه جاری در کنفرانس مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جزئیات معامله قرن را علنی کرد.

ترامپ در این طرح، مدعی شد که قدس متعلق به رژیم صهیونیستی خواهد بود و مردم فلسطین نیز باید شهرکی به نام «ابودیس» را که در شرق قدس قرار دارد، به‌عنوان پایتخت خود انتخاب کنند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha