بی‌توجهی به آموزه‌های قرآن؛ ریشه مشکلات جوامع اسلامی
کد خبر: 3876448
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

بی‌توجهی به آموزه‌های قرآن؛ ریشه مشکلات جوامع اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاندار قزوین از قرآن به‌عنوان یک منظومه کامل زندگی برای انسان‌ها یاد کرد و گفت: ریشه مشکلات در جوامع اسلامی بی‌توجهی به آموزه‌های قرآن است

ریشه مشکلات در بی‌توجهی به آموزه‌های قرآن است

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در دوازدهمین آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم قزوین که شب گذشته، 14 بهمن در شبستان مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: رژیم طاغوت هیچ انس و نزدیکی با قرآن و ارزش‌های دینی نداشت و این موضوع برای مردم متدین ایران قابل پذیرش و تحمل نبود.

وی ادامه داد: همین موضوع موجب شد تا مردم با اتکا به یک رهبر دینی و قرآنی علیه رژیم وابسته طاغوت دست به قیام زده و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

استاندار قزوین از قرآن به‌عنوان یک منظومه کامل زندگی برای انسان‌ها یاد کرد و گفت: هر چقدر جامعه ما به این چراغ راه هدایت نزدیک‌تر و مأنوس‌تر شود مسائل و مشکلات ما آسان‌تر شده و حل می‌شود.

جمالی‌پور با بیان اینکه ریشه مشکلات در جوامع اسلامی بی‌توجهی به آموزه‌های قرآن است، گفت: وجود معضلاتی چون دروغ، نفاق، تهمت و سایر منکرها همگی ناشی از فاصله گرفتن از قرآن است که می‌توان با نزدیکی و انس با کلام الهی آن‌ها را از میان برد.

وی با بیان اینکه انس با قرآن می‌تواند نجات‌بخش زندگی همه ما باشد، خاطرنشان کرد: باید آموزه‌های قرآنی در همه شئون زندگی ما مسلمانان از فرهنگ گرفته تا اقتصاد و  عرصه های دیگر جاری و ساری شود تا بتوانیم یک زندگی سعادتمندانه داشته باشیم.

جمالی‌پور در ادامه با تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: یوم‌الله ۲۲ بهمن را در پیش داریم که حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز موجب تثبیت و اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی و یاس دشمنان خواهد شد.

استاندار قزوین همچنین به‌پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش دارد تا مشارکت مردم را در پای صندوق‌های رأی کم کند چرا که حضور گسترده مردم در این انتخابات مهر تأییدی دیگری بر نظام جمهوری اسلامی به دست مردم بوده و نشانگر پیوند عمیق نظام ما با ملت است.

وی در ادامه با قدردانی از شورای نگهبان گفت: از شورای نگهبان بابت تأیید صلاحیت‌های انجام شده در یکی دو روز اخیر تشکر می‌کنیم که بدون شک این اتفاق منجر به مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات پیش رو خواهد شد.

استاندار قزوین بیان کرد: هرگاه به مردم و ارزش‌های دینی و انقلابی به شکل مناسبی توجه کرده‌ایم آثار و برکات آن نصیب میهن اسلامی شده است.

یادآوری می‌شود که در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان از حافظان و فعال قرآنی قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha