نقش مهم زندانیان سیاسی در شرایط خفقان پیش از انقلاب
کد خبر: 3876729
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

نقش مهم زندانیان سیاسی در شرایط خفقان پیش از انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار زندانیان سیاسی قبل انقلاب گفت: پیشرفت، عزت و اقتدار امروز را مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های زندانیان سیاسی قبل از انقلاب هستیم و این عزیزان برای به عزت رساندن ایران اسلامی، در بدترین شرایط خفقان، مبارزه کردند.

عزت امروز کشور مرهون جانفشانی زندانیان سیاسی قبل انقلاب است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در دیدار زندانیان سیاسی پیش از انقلاب که امروز، 16 بهمن به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: زندانیان سیاسی رنج‌ها، شکنجه‌ها و سختی‌های فراوانی را متحمل شدند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و امروز باید قدردان جانفشانی‌های این عزیزان باشیم.

وی تصریح کرد: روزگاری را گذراندیم که همه خوف و خطر بود و شرایط به‌گونه‌ای بود که مردم مدام در ترس و استرس دستگیری قرار داشتند و شما که زندان آن دوران را تجربه کرده‌اید می‌دانید شرایط زندان و شکنجه تا چه میزان غیرقابل‌ تحمل و دردآور بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: پیش از انقلاب مردم از دست رژیم منحوس و آمریکایی شاه در آسایش و راحتی نبودند اما امروز آمریکایی‌ها به برکت انقلاب اسلامی در منطقه آرامش ندارند و به خاطر ترسی که از شما انقلابیون دارند، از خلیج‌فارس فاصله گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: پیشرفت، عزت و اقتدار امروز را مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های زندانیان سیاسی قبل از انقلاب هستیم و این عزیزان برای به عزت رساندن ایران اسلامی، در بدترین شرایط خفقان، مبارزه کردند.

وی بیان کرد: تمام شکنجه‌ها و زندانی‌هایی که کشیده‌اید، عمل صالح و مصداق اقامه نماز بود و امروز مشاهده می‌کنیم به خاطر همان سختی‌ها، مساجد و نمازهای جمعه آباد شده است.

انتهای پیام
captcha