چاپ قرآن توسط ایران در کشورهای اسلامی معیار قرار گرفته است
کد خبر: 3877756
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

چاپ قرآن توسط ایران در کشورهای اسلامی معیار قرار گرفته است

امام جمعه موقت کرمان گفت: چاپ قرآن توسط ایران در کشورهای اسلامی معیار قرار گرفته است، همچنین در زمینه حفظ قرآن کریم، قرائت و غیره، قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایکنا از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی، امام جمعه موقت کرمان شامگاه یکشنبه، 20 بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان با اشاره به اینکه دهه فجر متعلق به امام خمینی(ره) است، گفت: امام خمینی(ره) در ابتدای وصیت‌نامه خود به حدیث ثقلین اشاره کردند که خداوند دو امانت یعنی قرآن و عترت را میان مردم قرار داد که هیچ وقت این دو از هم جدا نمی‌شوند.

وی با بیان این مطلب که قرآن کریم دارای ابعاد مختلفی است که قابل توجه است، افزود: هر چه مسلمانان در زمینه صوت و لحن خوب کار کردند اما در زمینه فهم قرآن، کوتاهی زیادی صورت گرفت که دلیل آن جدایی از عترت است.

امام جمعه موقت کرمان گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران این بود که صدها ترجمه قرآن در جامعه موجود است و چاپ قرآن توسط ایران در کشورهای اسلامی معیار قرار گرفته است همچنین در زمینه حفظ قرآن کریم، قرائت و غیره، قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

آیت‌الله شیخ‌بهایی تصریح کرد: عمل به دستورات قرآن کریم نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب بود؛ چرا که زیر بار زور نرفتیم؛ لذا انقلاب شکل گرفت و ان‌شاءالله که در ادامه نیز تمام استکبار از منطقه خارج می‌شود و هدف حاج قاسم نیز همین موضوع بود.

وی با بیان این مطلب که برخی‌ها ما را فریب ندهند که انقلاب اسلامی دستاوردی نداشت، بیان کرد: ما نباید در این جنگ فرهنگی حتی یک نفر هم تلفات بدهیم؛ بنابراین رسیدن به جامعه اسلامی، یکی از اهداف انقلاب است.

آیت‌الله‌ شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه ما پیشرفت‌هایی زیادی داشتیم اما راه زیادی نیز پیش روی ما است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) نام اهل بیت(ع) را در ایران زنده کرد؛ چرا که خفقان زیادی وجود داشت و اجازه مراسم عزاداری داده نمی‌شد.

وی با بیان این‌که برای یک فرمانده نظامی هیچ کجای دنیا اشک نمی‌ریزند اما دنیا برای حاج قاسم ماتم گرفت که این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: ان‌شاءالله همه ما آماده باشیم که در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شرکت کنیم. همه باید در انتخابات شرکت کنند؛ چراکه آینده نظام در گرو مشارکت مردم است.

انتهای پیام
captcha