رمز ماندگاری یک انقلاب، نظام‌سازی صحیح است
کد خبر: 3877867
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

رمز ماندگاری یک انقلاب، نظام‌سازی صحیح است

امام جمعه موقت زاهدان گفت: هر انقلابی که رخ می‌دهد، مهم‌ترین وظیفه‌اش نظام‌سازی است، و الا از بین می‌رود؛ به طور مثال در مصر و لیبی انقلاب اتفاق افتاد، اما چون نظام‌سازی صورت نگرفت، عاقبت خوبی نداشتند و بی‌نتیجه ماند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی، امام جمعه موقت زاهدان امروز، دوشنبه 21 بهمن‌ماه در آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی که در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی میان سایر انقلاب‌های جهان، یک پدیده است و به همین دلیل، از جنبه‌های مختلف قابل مطالعه و بررسی است، اما متأسفانه هنوز بعد از چهل سال، ابعاد مختلف آن تبیین نشده است.

وی ادامه داد: مبنای انقلاب اسلامی، جهان‌بینی توحیدی بود، اما سایر انقلاب‌های جهان، مبنای توحیدی نداشتند؛ بنابراین مأموریت انقلاب اسلامی نیز یک مأموریت ویژه و خاص است.

امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: هر انقلابی که رخ می‌دهد، مهم‌ترین وظیفه‌اش نظام‌سازی است، و الا از بین می‌رود؛ به‌طور مثال در مصر و لیبی انقلاب اتفاق افتاد، اما چون نظام‌سازی صورت نگرفت، عاقبت خوبی نداشتند و بی‌نتیجه ماند.

عزیزی افزود: در انقلاب اسلامی، نظام‌سازی رخ داد، یک حکومت و نظام مستحکم بر مبنای آن جهان‌بینی توحیدی شکل گرفت و هدف آن نیز تمدن‌سازی اسلامی بود. در عرصه جهاد تمدنی، اسطوره‌ای مثل شهید سلیمانی و در عرصه فکری و ایدئولوژیک، اسطوره‌ای مانند شهید مطهری داریم.

وی گفت: از لحاظ محتوایی، اسناد بالادستی نظام منطبق با مبانی اسلامی است، مثل قوانین کلی، سیاست‌های کلی، نهادهای اساسی و ارکان نظام همه در مسیر صحیح اسلامی آن قرار دارند، یعنی چیدمان درست بوده و خط سیر درست بوده است.

امام جمعه موقت زاهدان اظهار کرد: با این‌ حال، به نظر می‌رسد در سطح اجرایی و میدانی، با آن راهبردهای مبتنی بر جهان‌بینی توحیدی، زاویه پیدا کرده‌ایم و در این شرایط، دانشگاه‌ها باید ورود کرده و خطاها را اصلاح کنند.

وی افزود: اگر از مبانی توحیدی فاصله بگیریم و جمهوری اسلامی به سمت سکولاریزه شدن حرکت کند، کم کم از بین خواهد رفت. مسئولان، صاحب منصبان و صاحبان تریبون ما باید خطر نفوذ سکولاریسم را جدی بگیرند و نگذارند در نظام، ریشه کند.

عزیزی بیان کرد: هدف انقلاب تنها تثبیت انقلاب و تشکیل حکومت دینی نبود، بلکه هدف اصلی، تمدن‌سازی جهانی بوده و هست؛ بنابراین دانشگاه‌های ما باید انقلابی و مؤمنانه وارد میدان شوند و نگذارند بخش اجرایی نظام، از خط سیر اصلی خود به سمت سکولاریسم منحرف شود.

رمز ماندگاری یک انقلاب، نظام‌سازی صحیح است

انتهای پیام
captcha