حوزه‌ای حول محور قرآن در شیراز / تربیت حافظان قرآن در اولویت قرار دارد
کد خبر: 3879170
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

حوزه‌ای حول محور قرآن در شیراز / تربیت حافظان قرآن در اولویت قرار دارد

مدیر مدرسه علمیه غدیریه شیراز با بیان اینكه هر سال شعاری برای این مدرسه انتخاب می‌شود، گفت: شعار امسال مدرسه «حوزه حول محور قرآن» انتخاب شده است كه متناسب با این نامگذاری تربیت حافظان قرآن كریم را آغاز كرده‌ایم.

زهرا نعمتی، مدیر مدرسه علمیه غدیریه شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه این مدرسه یكی از مدارس قرآن‌محور استان فارس است، گفت: در این راستا هر سال یك شعار برای مدرسه انتخاب می‌شود كه شعار امسال مدرسه «حوزه حول محور قرآن» انتخاب شده است.

وی با تصریح اینكه هر سال متناسب با شعار انتخابی، برنامه‌های مرتبط با آن در سطح مدرسه و برای طلاب اجرا می‌شوند، گفت: به‌همین دلیل امسال كلاس‌های آموزش حفظ قرآن را برای طلاب این مدرسه برگزار كردیم كه تاكنون 15 نفر از طلاب این مدرسه 10 جزء قرآن و مابقی از یك تا 10 جزء قرآن كریم را حفظ كرده‌اند.

نعمتی با یادآوری اینكه آموزش این تعداد محفوظات از مهرماه سال جاری آغاز شده است، گفت: بحمد الهی طلاب این مدرسه استعداد خوبی در بحث آموزش حفظ قرآن دارند و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیك حافظان كل قرآن را از میان این طلاب تربیت كنیم و برای آن نیز اولویت قرار داده‌ایم.

مدیر مدرسه علمیه غدیریه شیراز در ادامه همچنین از برگزاری كلاس‌های آموزش مكالمه عربی در این مدرسه خبر داد و گفت: این كلاس‌ها برای طلاب بانوی پایه دوم در مدرسه برگزار می‌شوند.

وی به در پیش‌رو بودن انتخابات نیز اشاره كرد و گفت: به‌منظور شناخت كاندیدای اصلح، یكسری نشست‌های سیاسی با عنوان «انتخاب اصلح» به‌صورت هفتگی برای طلاب این مدرسه برگزار می‌كنیم كه تاكنون 4 دوره آن برگزار شده است.

نعمتی ادامه داد: علاوه بر این‌ها در ایام‌الله دهه فجر نیز یكسری برنامه‌هایی با این مضمون در مدرسه برگزار شده است و یكسری مبلغان مدرسه نیز به مدارس مختلف اعزام شده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه غدیریه شیراز با بیان اینكه طلاب این مدرسه فعالیت‌های تبلیغی نیز دارند، ‌گفت: ۶۵ نفر از طلاب در مدارس، ادارات و مساجد به فعالیت‌های تبلیغی مشغول هستند که برخی از آنان به‌عنوان رئیس صنف ادارات، بانک‌ها و آرایشگاه‌های زنانه فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه تبلیغ طلاب به دو بخش سازمانی و فراسازمانی تقسیم می‌شوند، گفت: طلاب در بخش فراسازمانی با ارگان‌هایی مانند کمیته امداد، ستاد نماز جمعه، آموزش و پرورش، سپاه فجر استان فارس، راهیان‌نور و اردوهای جهادی فعالیت می‌کنند و در بخش سازمانی که مربوط به مدرسه می‌شود، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha