تداوم بارش‌های سیل‌آسا در لرستان / از سفرهای غیرضروری پرهیز شود
کد خبر: 3881336
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

تداوم بارش‌های سیل‌آسا در لرستان / از سفرهای غیرضروری پرهیز شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به تداوم بارش‌های سیل‌آسا در این استان، گفت: ضروری است مردم در این شرایط از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

تداوم بارش‌های سیل‌آسا در لرستان / ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروریبه گزارش ایکنا از لرستان، عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان امروز سه‎شنبه، ششم اسفندماه در جمع خبرنگاران، گفت: با وجود بارش شدید و بدون وقفه باران از دیشب در تمام محورهای لرستان همه را‌ه‌های مواصلاتی جز محور قدیم خرم‌آباد ـ پلدختر و گردنه پای‌آستان در کوهدشت باز و تردد برقرار است.

وی با تأکید بر این‌که ضروری است مردم در این شرایط از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، افزود: با توجه به شرایط بحرانی از عصر روز دوشنبه، پنجم اسفند به‌دلیل مسائل ایمنی محور خرم‌آباد ـ پلدختر مسدود و محورهای دهلیج، چولهول و پاعلم جایگزین شد.

تمام محورهای مواصلاتی باز است

مصطفی دالوند، رئیس پلیس راه لرستان نیز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به این‌که از دیروز شاهد بارش باران در سطح محورها هستیم مشکل و گره ترافیکی خاصی در سطح محورهای مواصلاتی استان نداریم.

وی ادامه داد: تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد اما سطح محورها کاملاً لعزنده است و رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان الزامی است.

دالوند بیان کرد: محور مواصلاتی خرم‌آباد به پلدختر و بالعکس کاملاً مسدود است و خواهشمندیم رانندگان به توصیه‌های پلیس توجه و از محورهای جایگزین استفاده کنند.

رئیس پلیس‌راه لرستان افزود: محور چولهول برای معمولان و محور درویش که از آزادراه خارج و به سمت پلدختر و معمولان می رود به‌عنوان راه‌های جایگزین محور خرم‌آباد به پلدختر و بالعکس هستند.

وی بیان کرد: از مردم تقاضا داریم که به هشدارها توجه و این دو روز را با نیروهای امدادی همکاری داشته باشند که این بحران را بدون حادثه بگذرانیم و از آن‌ها تقاضا داریم هر جا هستند بمانند و در حاشیه رودخانه‌ها و جاهایی که امکان آب گرفتگی و طغیان رودخانه وجود دارد توقف نکنند.

دالوند با اشاره به این‌که طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی احتمال بارش برف درگردنه‌ها را داریم، اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم که سفرهای غیرضروری را تعطیل کنند و در صورت ضرورت تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه لرستان افزود: خودروهایی که تصادف می‌کنند یا دچار خرابی می‌شوند کوتاه‌ترین راه برای دریافت کمک تماس با ۱۱۰ است که کمتر از دو دقیقه به پلیس راه اطلاع‌رسانی می‌شود و نیروهای ما ۱۰۰ درصد آماده بوده و تمام امکانات را بکار گرفته و در سطح محورها آماده‌باش هستیم.

وی تصریح کرد: مردم برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان می‌توانند با شماره ۳۳۳۳۵۰۸۲ پلیس راه، تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha