«محمد عماره» اندیشمند اسلامی مصر درگذشت
کد خبر: 3882058
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

«محمد عماره» اندیشمند اسلامی مصر درگذشت

«محمد عماره»، اندیشمند اسلامی مصر، در 89 سالگی و پس از تحمل یک دوره رنج بیماری درگذشت.

«محمد عماره» اندیشمند اسلامی مصر درگذشتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البوابة؛ «خالد عماره» فرزند «محمد عماره» اندیشمند بزرگ اسلامی مصر با اعلام این خبر، گفت: نماز میت امروز، دهم اسفندماه، پس از نماز ظهر در مسجد الحمد قاهره اقامه می‌شود. مراسم تدفین نیز در روستای صروة مرکز قلین واقع در استان کفرالشیخ انجام می‌شود.

محمد عماره، اندیشمند مصری در هشتم دسامبر 1931 در قلین واقع در کفرالشیخ متولد شد و حفظ قرآن را در مکتب‌خانه‌های روستا فراگرفت.
 
وی در سال 1965 در مقطع لیسانس در رشته زبان عربی و علوم اسلامی از دانشکده دارالعلوم در دانشگاه قاهره فارغ‌التحصیل شد. سپس در سال ۱۹۷۰ م در‌‌ همان دانشکده مدرک فوق لیسانس در رشته فلسفه اسلامی را دریافت کرد و در سال ۱۹۷۵ در رشته فلسفه اسلامی موفق به اخذ مدرک دکتری شد.
 
عضویت در مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر، ریاست تحریریه نشریه الازهر و عضویت در هیئت علمای بزرگ الازهر از جمله فعالیت‌های «محمد عماره» به‌ شمار می‌رود.
 
کتاب‌های «نهضتنا الحدیثة بین العلمانیة والإسلام»، «الغارة الجدیدة على الإسلام»، «القدس الشریف رمز الصراع وبوابة الانتصار»، «المعتزلة و مشکلة الحریة الإنسانیة»، «معالم المنهج الإسلامی» و «الإسلام والمستقبل» از جمله آثار این اندیشمند اسلامی هستند.
انتهای پیام
captcha