مراسم معنوی اعتکاف ماه رمضان برگزار می‌شود
کد خبر: 3883765
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

مراسم معنوی اعتکاف ماه رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع بیماری کرونا، مراسم معنوی اعتکاف به صورت سراسری در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

مراسم معنوی اعتکاف ماه رمضان برگزار می‌شود

حجت الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: حفظ جان افراد در دین مقدس اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد که پس از مشورت با علما و صاحب نظران استان مقرر شد تا مراسم معنوی اعتکاف که همیشه در ایام‌البیض در ماه مبارک رجب برگزار می‌شود، در دهه سوم ماه رمضان برگزار شود.
وی افزود: در این شرایط نیروهای جهادی به خصوص گروه‌های جهادی طلاب و مبلغین تمایل به حضور در اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با این بیماری داشته‌اند تا به عنوان پرستار، کمک کار و پشتیبان، ضدعفونی‌کننده و ...دارند.
ولایی‌برحق گفت: تاکنون حدود ۴۰ نفر از این افراد مشغول فعالیت در این حوزه شده‌اند ضمن اینکه ۱۰ گروه جهادی نیز در سطح شهر ایستگاه‌های سلامت راه‌اندازی کرده‌اند تا ضمن آموزش و خودآگاهی به مردم، با معاینه های اولیه تب روانی به وجود آمده در جامعه را کاهش دهند.
وی با اشاره به راه‌اندازی پویش «به توان ما» توسط سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: از طریق این پویش کمک‌های نقدی مردمی که برای برگزاری مراسم اعتکاف و دیگر مراسم مذهبی در نظر گرفته می‌شد، جمع‌آوری و کمک‌های جمع‌آوری شده صرف تهیه دارو، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده شده و به مناطق محروم که دسترسی کمتری به این لوازم دارند، فرستاده می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که استرس و فشار روانی شاید بیشتر از خود ویروس کرونا روح و روان مردم را اذیت و آزار می‌دهد، پناه بردن به معنویات به طور ویژه در کنار رعایت بهداشت و تغذیه مناسب می‌تواند به کنترل اوضاع و آرامش مردم کمک کند.

انتهای پیام
captcha