اخبار معارفی رسانه‌ها / توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی درباره بیماری کرونا
کد خبر: 3884682
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱

اخبار معارفی رسانه‌ها / توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی درباره بیماری کرونا

خبر توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی درباره بیماری کرونا، یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها طی امروز است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز چهارشنبه، 21 اسفندماه، اخبار متعددی را بر روی خروجی خود منتشر کرده‌اند که خبر توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی دربارۀ بیماری کرونا یکی از مهمترین این اخبار است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 21 اسفندماه و تا ساعت 13 تعداد یازده خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه که عنوان «توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی دربارۀ بیماری کرونا» دارد، در رابطه با سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز در مورد بیماری کرونا بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی مفسّر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور به بیان توصیه‌هایی دربارۀ ویروس منحوس کرونا پرداخت و گفت: در ماجرایی که اکنون برای کشور ما و همچنین حدود یکصد کشور دیگر رخ داده است، از چند زاویه می‌توان به آن نگریست که اولین آن امتحان الهی است.
وی افزود: گاهی اوقات خودمان مقصریم؛ مثلاً مراعات توصیه‌های پزشکی را نمی‌کنیم و مبتلا به بیماری می‌شویم، درست رانندگی نمی‌کنیم و تصادف می‌کنیم و...، نباید اتفاقات مختلفی را که رخ می‌دهد به گردن یکدیگر بیندازیم؛ خدا در قرآن کریم می‌فرماید: «جهنمی‌ها در جهنم می‌گویند که همه‌چیز تقصیر او بود»، او هم می‌گوید «این‌طور نیست بلکه خودت ایمان نداشتی» و... .
حجت‌الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: در این تلخی‌ها شیرینی هم وجود دارد؛ مثلاً همین خانمی که عروسی خود را در این وضعیت کشور به تعویق انداخت تا به بهبود بیماران برسد، از سوی دیگر افرادی هم هستند که در اوج این سختی‌ها به احتکار لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم می‌پردازند».
فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته با خبر تلاوت ترتیل یکی از صفحات قرآن کریم آغاز شده که خبر امروز این صفحه به تلاوت ترتیل صفحه 326 کلام‌الله مجید از سوی مرحوم خلیل الحصری، قاری مشهور مصری مربوط می‌شود.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «برگزاری مجازی دوره‌های مهد‌الرضا و حفظ قرآن آستان قدس رضوی»، «اطلاعیه آستان قدس رضوی درباره برنامه‌های نوروزی حرم امام رضا(ع)» و «چهره‌های مختلف بیماری کرونا/ در بلاها باید به ازدیاد ایمان و توکل برسیم» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از خبر قرآنی این صفحه که عنوان «برگزاری مجازی دوره‌های مهد‌الرضا و حفظ قرآن آستان قدس رضوی» دارد، آمده است: «حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با فارس درخصوص چگونگی ادامه برنامه‌های این مرکز باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: یکی از برنامه‌های که در سطح کشور فعال است مهد‌های قرآنی با عنوان مهدالرضا هستند که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده‌اند، اما در این راستا درس‌نامه‌ای طراحی کرده‌ایم و طی آن مربیان با خانواده‌‌ها در تماس هستند و همه برنامه‌ها به صورت مجازی پی‌گیری می‌شود.
وی ادامه داد: مربیان مهدالرضا در سراسر کشور از طریق فضای مجازی موضوع تکرار و تمرین را با بچه‌ها انجام می‌دهند و با خانواده‌ها در ارتباط هستند. همچنین سرفصل‌های آموزشی به آنها ارائه و پی‌گیری می‌شود. برنامه‌های روزانه را هم به جز مربیان از طریق صفحات مرکز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزای مهر طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان تمهیدات مؤسسه مهد قرآن برای استمرار آموزش‌ها» دارد، مربوط به روز گذشته است.
ایرنا
«فرصت‌ها و تهدیدهای کرونایی» و «آموزش مجازی معارف مهدوی برگزار می‌شود»، عناوین دو خبر امروز صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که از خبر تخصصی قرآنی در میان این دو خبر خبری نیست.
یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه که در رابطه با آموزش مجازی است، خبری با عنوان «آموزش مجازی معارف مهدوی برگزار می‌شود» است که در بخش‌هایی از آن آمده است: «معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) گفت: دوره آموزش مجازی مهدویت به منظور آشنایی بیشتر مردم با معارف مهدوی و همچنین شناسایی آسیب‌های این عرصه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل روز چهارشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: یکی از وظایف ما در دوره غیبت شناخت حضرت ولی عصر (عج) است و معرفت امام باعث نجات ما از گمراهی می شود.
وی افزود: راه، افق و تصویر زندگی ما باید بر اساس شناخت امام باشد و یکی از وظایف اصلی ما در عصر غیبت امام زمان (عج) زمینه سازی برای ظهور است. به همین دلیل با توجه به این که امکان شرکت در کلاس های مهدویت برای همه افراد وجود ندارد، یک دوره کوتاه مدت معارف مهدویت در قالب فضای مجازی تعریف شده است».
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت هنوز هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «بانوی عاشورا الگویی برای زنان عصر حاضر» دارد، مربوط به روز گذشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
دو خبر با عناوین «سخن گهربار پیامبر (ص) درباره نیکی به پدر و مادر» و «یادواره شهیدان عرب سرخی و طباطبایی نژاد لغو شد» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شده که این دو خبر نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی همچون عترت و شهادت انعکاس یافته‌اند.
ایبنا
«کرونا؛ نظریه‌پردازی دینی و فقدان مطالعات تاریخی»، «برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای شعر آیینی باب‌الهدی معرفی شدند» و «برگزاری همایش ملی شیخ‌الاسلام کردستان به تعویق افتاد»، عناوین سه خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران را تشکیل می‌دهند که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.

یکی از اخبار امروز این صفحه که عنوان «برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای شعر آیینی باب‌الهدی معرفی شدند» دارد، خبری معارفی در حوزه شعر آئینی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «علیرضا پولاد با اشاره به پایان مرحله داوری نخستین جشنواره شعر منطقه‌ای باب‌الهدی گفت: روز گذشته با حضور عبدالله رئیسی، رئیس انجمن شعر استان بوشهر و محمدرضا رازقی‌پور کارشناس علوم ادبیات عرب مرحله داوری نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر آیینی باب الهدای آغاز شد و پس از بررسی‌ها و کارشناسی‌های انجام شده نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر آیینی باب‌الهدی با شرکت شاعران 6 برگزار شده بود، ادامه داد: این جشنواره با حضور هنرمندان شاعر استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، هرمزگان و بوشهر در سطح بسیار خوبی برگزار شد.

پولاد به سطح بالای آثار شاعران استان‌های بوشهر، کرمان و خوزستان در این جشنواره در مقایسه با استان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: هیئت داوران بر اساس معیارهایی چون نوآوری در زبان، رعایت موسیقی، ساختار و فرم تازه و همچنین بهره‌گیری از مضامین و موضوعات مربوط با سیره و شخصیت امام هادی را ملاک داوری خود قرار دادند».
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می‌کند، طی امروز و تا این ساعت دو خبر با عناوین «حکم باطل کردن روزه قضا» و «اطلاعیه آستان قدس رضوی درباره ویژه برنامه‌های نوروز ۹۹ در حرم مطهر رضوی» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های معارفی همچوم احکام و ... منتشر شده‌اند.

«اطلاعیه آستان قدس رضوی درباره ویژه برنامه‌های نوروز ۹۹ در حرم مطهر رضوی»، عنوان یکی از اخبار معارفی این صفحه بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «همراه با سلام و درود و آرزوی صحت و سلامت برای همه مردم شریف ایران اسلامی و ارادتمندان به ساحت قدسی ائمه معصومین علیهم السلام اجمعین در اقصی نقاط عالم، با عنایت به توصیه‌های موکد مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی در جلوگیری از برگزاری تجمعات، ضمن عذرخواهی از مشتاقان زیارت حرم مطهر رضوی به استحضار می‌رسانیم ویژه برنامه‎های نوروزی و اعیاد شعبانیه آستان مقدس رضوی از جمله برنامه تحویل سال نو به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

آستان قدس رضوی با همکاری سازمان صداوسیما و خدمتگزاران اهل بیت اطهار علیهم السلام اجمعین در بخش‌های مختلف رسانه‎ای و فضای مجازی در نظر دارد بستر بهره‌مندی همه ارادتمندان از انوار معنوی مضجع منور رضوی به صورت غیرحضوری و زنده و مستقیم را فراهم نماید؛ بنابراین از همه هم‌میهنان عزیز و عاشقان حضرت ثامن الحجج علیه آلاف التحیه والثناء خواهشمندیم از تشرف حضوری خودداری و به صورت غیر حضوری و زیارت از راه دور، متوسل به وجود مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا صلوات الله علیه شوند».

انتهای پیام
captcha