بیش از ۷۰ درصد شهدای قزوین جوان بودند
کد خبر: 3889380
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

بیش از ۷۰ درصد شهدای قزوین جوان بودند

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بیش از ۷۰ درصد شهدای استان قزوین از میان جوانان بودند که این مطلب مصداق بارز الگوبرداری آن‌ها از شهدای کربلا به ویژه حضرت علی‌اکبر(ع) است.

بیش از 70 درصد شهدای قزوین جوان بودند

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، فاطمه نسخه‌چی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان قزوین، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: نام‌گذاری این مناسبت به نام روز جوان نشانه‌ای است برای جوانان تا راهی که در زندگی باید طی کنند براساس سیره و منش جوان شهید کربلا باشد.

وی افزود: جوانان کشور ما به تأسی از حضرت علی‌اکبر(ع) آگاهانه و با بصیرت در هشت سال دفاع مقدس حضور یافته، مقابل دشمنان ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

نسخه‌چی تصریح کرد: جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل با شجاعت، درایت و ایثار مثال‌زدنی خود حماسه‌هایی را در تاریخ انقلاب اسلامی و مجاهدت و صیانت از ناموس این مرزوبوم خلق کردند که قابل تحسین است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین 3 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، عنوان کرد: با نگاهی به سن شهدا متوجه می‌شویم بیش از 70 درصد آن‌ها جوان بودند که این مطلب مصداق بارز الگوبرداری آن‌ها از شهدای کربلا به ویژه حضرت علی‌اکبر (ع) است.

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس، جوانانی انقلابی و پرشور ما همچنان با همان روحیه ایثار و شهادت آماده جان‌نثاری در راه انقلاب و حراست از وطن هستند که آمار شهدای مدافع حرم از میان جوانان مانند شهید محسن حججی بیانگر تأیید مطلب فوق است.

این مسئول بیان کرد: جوانان امروز به تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت زیر پرچم ولایت‌فقیه در حراست از ارزش‌های انقلاب جان‌فشانی می‌کنند که شهادت همراهان جوان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نمونه بارز این مطلب است.

نسخه‌چی گفت: جوانان ما در دوره‌های مختلف ثابت کردند که در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی حرکت کرده و برای تحقق آرمان‌های این انقلاب حاضرند از بزرگترین سرمایه خود که جان‌شان است بگذرند تا آینده‌ای بهتر برای هم‌وطنانشان رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام «جهش تولید» نام‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: در تحقق این شعار، جوانان با الگوبرداری از سیره و منش حضرت علی‌اکبر (ع)، زمینه‌های رشد و بالندگی هرچه بیشتر کشور را در عرصه‌های مختلف فراهم خواهند کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان با بیان اینکه دشمنان با تهاجم فرهنگی تلاش دارند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه کمرنگ کنند، یادآور شد: مسئولان با حمایت کردن و اعتقاد به توانمندی جوانان باید بستر مناسبی را برای مشارکت جوانان و حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی آماده کنند تا این فرهنگ بیش از گذشته در بین نسل‌های امروز و آینده اشاعه یابد.

انتهای پیام
captcha