پیام تولیت مسجد بزرگ پاریس درباره رمضان
کد خبر: 3890718
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

پیام تولیت مسجد بزرگ پاریس درباره رمضان

تولیت مسجد بزرگ پاریس، که 300 مسجد فرانسه وابسته به آن است، در پیامی به مسلمانان فرانسه بر حضور نداشتن مسلمانان در مساجد در ماه رمضان به دلیل شیوع کرونا تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر، حافظ شمس‌الدین، تولیت مسجد بزرگ پاریس، در این پیام که پیش از آغاز رمضان به مسلمانان فرانسه ابلاغ شده است، اظهار کرد: مسجد محل اختلاط مسلمانان است و نماز جماعت در مساجد انتشار ویروس کرونا را در پی دارد؛ بنابراین بهتر است مسلمانان از رفتن به مساجد بپرهیزند.

وی افزود: مسئولان دینی در فرانسه به این نتیجه رسیده‌اند که دینمان پیش از هر چیز ما را به مقابله با ویروس کرونا ملزم کرده و تعالیم اسلامی اجازه تعلیق موقت مناسک دینی گروهی یا فردی در حالت خطر برای سلامت انسان را داده است.

فرانسه از نهم مارس (19 اسفند 98) درهای مسجد بزرگ پاریس و تمام اماکن عبادی را، که بیش از هزار نفر گنجایش دارد، به‌ منظور مقابله با کرونا بست. البته مسجد پاریس در نمازهای جمعه 10 هزار نفر ظرفیت دارد.

به گزارش مقامات فرانسه تعداد مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های فرانسه 86 هزار نفر است و مبتلایان احتمالی به این ویروس در خانه سالمندان این کشور نیز به 31 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha